مجله هشتگ کتاب

قبل از شروع یک رابطه چه کتاب هایی را باید خواند

هایی برای یک رابطه موفق 1

چه کتاب هایی را قبل از شروع یک رابطه باید خواند ؟

مطالعه قبل از ازدواج یکی از مهمترین مراحل در آماده‌سازی برای زندگی مشترک است. با مطالعه، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد خودتان و شریک زندگیتان کسب کنید و ازدواجی موفق‌تر داشته باشید.

در این مطالعات، می‌توانید در مورد روابط، ارتباطات، مسائل مالی، تعاملات خانوادگی، مسائل روحی و روانی و سایر موضوعاتی که به زندگی مشترک مرتبط هستند، بیشتر بدانید. همچنین، مطالعه کتاب‌ها و مقالات مرتبط با روانشناسی و روابط زناشویی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک را بیاموزید.

همچنین، مهم است که قبل از ازدواج، با شریک خودتان به صورت صادقانه و باز، در مورد مسائل مختلفی مانند اهداف زندگی، اعتقادات، اولویت‌ها، مسائل مالی، برنامه‌های آینده و غیره صحبت کنید تا در آینده با مشکلات کمتری روبرو شوید.

هیچ کتابی نمی‌تواند به شما دستورالعمل دقیقی برای شروع یک رابطه بدهد، اما خواندن برخی از کتاب‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از خود و دیگران پیدا کنید و در نتیجه، یک رابطه سالم‌تر و موفق‌تر داشته باشید. در ادامه چند کتاب را برای شما معرفی می‌کنیم:

1-کتاب چرا مردان عاشق زنان زیرک میشوند ؟ اثر شری آرگو

“چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند” (Why Men Love Bitches) کتابی از شری ارگوس است. در این کتاب، ارگوس به بررسی نحوه رفتار زنانی که موفق هستند در جذب و نگه‌داشت مردان می‌پردازد.

ارگوس در این کتاب، به زنان نشان می‌دهد که برای جذب و نگه‌داشت مردان، نباید به آنها در همه موارد پاسخ مثبت دهند و باید به سختی کار کنند و نشان دهند که خودشان اولویت دارند و از دیگران بیشتر ارزش‌گذاری می‌کنند.

این کتاب به عنوان یک راهنمای عملی برای زنانی که به دنبال رابطه‌ای سالم و پایدار هستند، توصیه می‌شود. در کل، “چرا مردان مرپان عاشق زنان زیرک می‌شوند” یک کتاب الهام‌بخش و جذاب برای زنانی است که می‌خواهند در روابط خود موفقیت بیشتری داشته باشند. اما باید توجه داشت که هر فرد و رابطه‌ای برای خودشان منحصر به فرد است و این کتاب نمی‌تواند به عنوان یک راهنمای کلی برای تمام روابط مطرح شود.

جملاتی از این کتاب :

یک زیرک، تنها کسی نیست که در خانه بنشیند و تمرکزش را فقط بر تور کردن مردها بگذارد. اینکه یک زن در ابتدای رابطه همراه خوبی باشد، احساسات و تفکرات زیرکانه‌ای را نشان می‌دهد. در این مرحله از رابطه، مهمترین چیز این است که دو نفر با هم رشد کنند و از یکدیگر یاد بگیرند.

بهتر است در این مرحله از رابطه، به جای تمرکز بر روی ابراز عشق، بیشتر به دنبال کسب شناخت از همدیگر باشید. اگر مرد به شما پیشنهاد یک سری کارهای جالب برای انجام دادن نمی‌دهد، این نشان می‌دهد که احتمالاً در آینده هم مشتاق تلاش برای جذب شما نخواهد بود.

میزان ارزش شخصی شما، بر اساس رفتار مرد، تعیین نمی‌شود. بلکه این وابسته به سطح تلاش و تلاش شما برای نشان دادن ارزش خود است. اگر شما به مرد اجازه نمی‌دهید به شما نزدیک شود، او عاجز خواهد شد و در نهایت با شما دیگر رابطه نخواهد داشت.

وقتی یک زن ساده‌لوح بیش از حد به مرد لطف می‌کند، این نشان می‌دهد که مرد ممکن است به او علاقه نداشته باشد. اما یک زن زیرک، به مرد نشان می‌دهد که آنچه که هست، کافی است و برای ارائه دادن به او، همین که هست، کافی است.

photo 2023 04 13 18 46 42

خرید کتاب چرا مردان عاشق زنان زیرک میشوند ؟

2-کتاب آیا تو همان نیمه گمشده ام هستی ؟ اثر باربارا دی آنجلیس

کتاب “آیا تو آن گمشده‌ام هستی؟” (Are you the one for me?) در حوزه‌ی روابط و ارتباطات بین افراد، به بررسی مسائلی مانند عشق، روابط عاطفی و ازدواج می‌پردازد. نویسنده‌ی کتاب، باربارا دی آنجلیس (Barbara De Angelis)، با توجه به تجربیات خود و مطالعات علمی، راهکارهایی را برای بهبود روابط ارائه می‌دهد.

در بخش اول کتاب، به بررسی علل عشق و شکست روابط پرداخته می‌شود و نویسنده بر این باور است که عشق تنها کافی نیست تا یک رابطه موفق باشد. بخش دوم، از نقاط ضعف روابط و راهکارهایی برای جلوگیری از برقراری روابط با افراد نامناسب صحبت می‌کند. در بخش سوم، روش‌های شناسایی و انتخاب فرد صحیح برای برقراری رابطه و ازدواج بررسی می‌شود.

این کتاب، از سال 1992 تاکنون، یکی از کتاب‌های پرفروش در حوزه‌ی روابط و ارتباطات بین افراد بوده و به بسیاری از خوانندگان در سراسر جهان، کمک کرده است تا روابط بهتری را تجربه کنند.

در قسمتی از این کتاب میخوانیم :

گاهی اوقات به‌دلیل اعتقاد به ‌اینکه همسر مطلوب باید تمام نیاز‌های شما را برآورده سازد به او فشار می‌آورید تا برایتان همه چیز باشد و این یکی‌ دیگر از اشکالات باور به افسانه عاشقانه شماره (4) می‌باشد. بسیار شنیده‌ام که زن‌ها شکایت دارند که ای کاش شوهر‌شان نیز همواره با آن‌ها به خرید می‌رفت و وقت زیادی را در مغازه‌های عتیقه فروشی می‌گذراند و یا به تغییر چیدمان خانه بیشتر توجه می‌کرد. سال‌ها طول کشید تا برایم مشخص شد که زن‌ها نیاز‌هایی دارند که الزاماً نباید مردها آن‌ها را برآورده سازند- که البته نیاز‌های اساسی همچون عشق، محبت، دوستی و.. از این نوع نیستند- ولی زن‌ها از آن‌ها لذت می‌برند. حقیقت این است که بیشتر مردها هرگز از تغییر دکوراسیون برای مهمانی و خرید پارچه برای مبلمان لذت نمی‌برند، پس بهتر است این نیاز‌ها توسط سایر زنان برآورده شود.

photo 2023 04 13 18 45 27

خرید کتاب آیا تو همان نیمه گمشده ام هستی ؟

3-کتاب محکم در آغوشم بگیر اثر دکتر سوجانسون

کتاب “محکم در آغوشم بگیر” (Hold Me Tight) اثر دکتر سوزان جانسون، روان‌شناس و مشاور خانواده کانادایی است. این کتاب به بررسی روابط عاطفی و ارتباطات بین افراد در زندگی می‌پردازد و با استفاده از مطالعات روان‌شناسی و نظریات مدرن، راهکارهایی برای بهبود روابط عاطفی و افزایش ارتباط عاطفی بین شریک‌های زندگی ارائه می‌دهد.

در این کتاب، دکتر جانسون به شیوه‌ای قابل فهم و با استفاده از مثال‌های واقعی، به شرح دلایل بروز مشکلات در روابط عاطفی و راهکارهای موثر برای آن‌ها می‌پردازد. او به شرح چهار گام کلیدی برای ایجاد رابطهٔ عاطفی محکم و شاد با شریک خود می‌پردازد که شامل:

– فهمیدن سیکل درد و ناراحتی در روابط عاطفی
– ارائهٔ امنیت و تضمین برای شریک خود
– از بین بردن تعارض‌های روابطی
– ارتقای ارتباط و ارتباط عاطفی با شریک خود

کتاب “محکم در آغوشم بگیر” برای همهٔ افرادی که به دنبال بهبود روابط عاطفی و افزایش ارتباط با شریک خود هستند، بسیار مناسب است.

درقسمتی از این کتاب میخوانیم :

نظریه پیوند به ما می‌گوید کسی که او را دوست داریم در زندگی پناهگاه ماست. وقتی آن شخص از نظر عاطفی در کنار ما نباشد، حس می‌کنیم در این جهانْ بی‌دفاع و تنها رها شده‌ایم. هجمه‌ای از احساسات ـ عصبانیت، اندوه، آسیب‌دیدن و از همه مهم‌تر ترس ـ به سراغ‌مان می‌آید. این اتفاق کاملاً طبیعی‌ست. احساس قطع ارتباط با کسی که او را دوست داریم، باعث احساس ناامنی می‌شود و آمیگدالِ مغز مثل ساعت شماطه‌داری به صدا درمی‌آید و پیغام می‌دهد. ژوزف لودومتخصص مرکز علوم اعصاب و روانِ دانشگاه نیویورک می‌گوید این منطقه یعنی آمیگدالای مغز که بادامی‌شکل است، درواقع مرکزِ اصلیِ ترس در وجود ماست و باعث می‌شود سریع و بدون فکر، بر اساس واکنشِ آن دست به عمل بزنیم.

همه ما وقتی با والدین یا همسرمان اختلاف نظری داریم یا جروبحث می‌کنیم، تا حدی احساس ترس داریم ولی کسانی که به‌طور کلی احساس امنیت می‌کنند، سریع از این وضعیت خارج می‌شوند، چون می‌دانند اگر از شریک زندگی‌شان بخواهند، دوباره اوضاع را آرام کرده و عشق خود را به آن‌ها نشان می‌دهند. به این ترتیب ترس و نگرانی‌شان از بین می‌رود و متوجه می‌شوند چیزی واقعاً آن‌ها را تهدید نمی‌کند ولی برای کسانی که ارتباط چندان نزدیکی با هم ندارند و از این بابت احساس امنیت نمی‌کنند، این ترس‌ها فلج‌کننده‌اند. یاک پانکسپ متخصص اعصاب و روانِ دانشگاه واشینگتن می‌گوید چیزی به نام آشفتگیِ شدید، اولیه یا اصلی بر ما حاکم می‌شود و در این موقعیت ما یکی از این دو کار را می‌کنیم؛ یا سعی می‌کنیم از شریک زندگی‌مان بخواهیم تا دوباره اوضاع را آرام کند و بابت عشقی که به ما دارد به ما اطمینان بدهد و این وابستگی‌مان را عمیق‌تر می‌کند، یا برای این‌که خودمان را آرام کنیم، از او دور می‌شویم و وانمود می‌کنیم به او نیازی نداریم. یا به او می‌گوییم: «به من نگاه کن و کنارم باش چون بهت نیاز دارم» یا «نمی‌ذارم به من آسیب بزنی چون خودم رو به‌راحتی پیدا می‌کنم و اوضاع رو تو دستم می‌گیرم.»

Snapinsta.app 265899533 1027169821397533 4199605503983098482 n 1080

خرید کتاب محکم در آغوشم بگیر

4-کتاب “مردان مریخی و زنان ونوسی” (Men Are from Mars, Women Are from Venus)

نوشتهٔ جان گری، روان‌شناس آمریکایی می‌باشد. این کتاب دربارهٔ تفاوت‌های رفتاری و روان‌شناختی بین مردان و زنان است و به شیوه‌ای ساده و قابل فهم به تبیین مسائلی همچون ارتباطات عاطفی، شناخت هویت جنسی، تفاوت در استفاده از زبان و بسیاری مسائل دیگر می‌پردازد.

در این کتاب، جان گری با استفاده از مثال‌های واقعی و تجربیات خود، به شرح دلایل مختلف بروز مشکلات در روابط بین مردان و زنان و راهکارهای موثر برای حل آن‌ها می‌پردازد. او به شیوه‌ای کاربردی، راهکارهایی را برای درک بهتر همدیگر و بهبود روابط عاطفی بین زوجین ارائه می‌دهد.

کتاب “مردان مریخی و زنان ونوسی” برای همهٔ افرادی که به دنبال درک بهتر رفتارها و روان‌شناختی مردان و زنان در روابط عاطفی هستند، بسیار مناسب است. این کتاب به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی و روابط عاطفی در جهان شناخته شده است.

درقسمتی از این کتاب میخوانیم :

به اشتباه توقع داریم اگر همسرمان به ما عشق می‌ورزد، باید همان رفتاری را داشته باشد که ما در مورد او ابراز می‌کنیم. همین نگرش است که بارها و بارها یاس و نومیدی را برایمان به ارمغان می‌آورد و ما را از گفتگو راجع به تفاوت‌های یکدیگر باز می‌دارد. به اشتباه توقع داریم اگر همسرمان به ما عشق می‌ورزد باید همان رفتاری را با ما داشته باشد که ما با او داریم.

گوش کردن مهارتی مهم است و باید آن را تمرین کرد. ولی بعضی اوقات مرد چنان تحت فشار روحی قرار دارد که قادر نیست گله و شکایت زن را جور دیگری تفسیر کند. در چنین مواقعی مرد نباید به گوش کردن ادامه بدهد بلکه می‌تواند با مهربانی بگوید:«الان وقت مناسبی نیست، اجازه بده که در وقت دیگری به حرف‌هایت گوش بدهم.»

گاهی اوقات تا موقعی که زن لب به سخن باز نکرده مرد نمی‌داند تحمل شنیدن حرف‌های او را دارد یا نه. در این‌گونه مواقع نیز مرد نباید به شنیدن ادامه دهد؛ زیرا این کار به نفع هردو آن‌هاست. باید با آرامش بگوید:« واقعا دوست دارن به حرف‌هایت گوش بدهم، ولی در حال حاضر این کار برایم خیلی سخت است. فکر کنم به کمی وقت نیاز دارم تا به حرف‌هایی که گفتی بیاندیشم.»

Snapinsta.app 307341399 158290290154788 9126898092536515840 n 1080

خرید کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

5-کتاب مثل مرد فکر کن، مثل زن رفتار کن (Think Like a Man, Act Like a Lady)

نوشتهٔ استیو هاروی، نویسندهٔ و مستندساز آمریکایی می‌باشد. این کتاب به بررسی روابط عاشقانه و راهکارهایی برای بهبود آن‌ها می‌پردازد.

در این کتاب، هاروی با استفاده از تجربیات خود و نظریاتی که بر پایهٔ مطالعات و تحقیقات انجام شده در زمینهٔ روابط عاشقانه است، به شرح دلایل بروز مشکلات در روابط عاشقانه و راهکارهای موثر برای آن‌ها می‌پردازد. او با تأکید بر تفاوت‌هایی که در رویکرد مردان و زنان به روابط وجود دارد، به شرح راهکارهایی برای ایجاد یک رابطهٔ عاشقانه و موفق بین دو نفر می‌پردازد.

کتاب “مثل مرد فکر کن، مثل زن رفتار کن” برای همهٔ افرادی که به دنبال بهبود روابط عاشقانه‌شان هستند، بسیار مناسب است. این کتاب به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روابط عاشقانه در جهان شناخته شده و در بسیاری از کشورها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب میخوانیم :

در پشت صحنه برنامه استیو هاروی بودم که با خانمی شروع به صحبت کردم. از نظر ظاهری همه چیز تمام بود و همچنین از مهربانی او شوکه شدم. به غیر از اینکه از سه فرزند خودش مراقبت می‌کرد، دو فرزند دیگر را هم به سرپرستی قبول کرده بود.

متوجه شدم مردی در پشت صحنه به او خیره شده و به نظر می‌رسید که نقشه‌ای دارد. این موضوع را در مقابل همه گفتم. اما زن گفت که ما فقط یک گپ دوستانه داشتیم. به او گفتم به مرد نزدیک شو و بگو که 5 فرزند داری. او هم این کار را کرد. وقتی مرد کلمه 5 فرزند را شنید شوکه شد و تا آخر برنامه پشت خود را به زن کرده بود و اصلا دوست نداشت که با او روبرو شود.

این مرد به دنبال یک رابطه جنسی بود. چیزی که نه من و نه هیچ مرد دیگری آن را انکار نمی‌کند. در واقع زمانی که آن مرد با خانم مکالمه می‌کرد خودش و زن را بدون وجود مزاحم تصور کرده بود و 5 فرزند دلیل خوبی برای دوری از او بود.

در واقع ما مردها اهمیتی به باورها، علایق و نحوه زندگی زن‌ها نمی‌دهیم، به همین دلیل کمتر دوست داریم حرف بزنیم. بیشتر دوست داریم بدانیم که چقدر می‌توانیم روی شما سرمایه‌گذاری کنیم.

اگر متوجه شویم که شما به زمان، احترام و توجه نیاز دارید، می‌فهمیم که ارزشمند هستید و باید برای داشتن‌تان صبر کنیم. در غیر این صورت جز خوشگذرانی چیز دیگری نمی‌خواهیم.

پدرزن من، مرد بسیار باهوش و نکته سنجی است. یکبار یکی از دخترانش با مردی آشنا شد و او را به خانه و برای صرف شام دعوت کرد. وقتی که شام تمام شد، پدرزنم از مرد پرسید: «ببینم چه برنامه‌ای برای دخترم داری»؟ مرد هم جواب داد: «منظورتون چیه؟ من طرح و برنامه‌ای ندارم»!

این جواب نمی‌توانست او را قانع کند و به پرسیدن ادامه داد، آنقدر پرسید تا مرد این پاسخ را داد: «فعلا می‌خوایم با هم خوش بگذرونیم». پدرزنم عصبانی شد ولی خشم خودش را کنترل کرد و پیش دخترش رفت و به او اصل ماجرا را گفت.

Snapinsta.app 321922350 110534878498037 2048568425495901074 n 1080

خرید کتاب مثل مرد فکر کن مثل زن رفتار کن

چگونه می‌توانم شریک احساسی خود را متقاعد کنم که مطالعه کند؟

مطالعه قبل از ازدواج برای آماده‌سازی بهتر برای زندگی مشترک بسیار مهم است، اما ممکن است شریک عاطفی شما ابتدا به این ایده علاقه نداشته باشد. در ادامه چند راهکار برای متقاعد کردن شریک خود برای مطالعه قبل از ازدواج ارائه می‌دهم:

  1.  صحبت کردن با شریک: در ابتدا، به شریک خودتان بگویید که چرا شما باور دارید که مطالعه قبل از ازدواج مهم است و چگونه می‌تواند به ارتقای زندگی مشترک کمک کند. به او توضیح دهید که این مطالعات شامل چه موضوعاتی هستند و چگونه می‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. سپس، با او در مورد نگرش‌ها و ایده‌های خود، برنامه‌ها و اهداف برای آینده صحبت کنید و برای مطالعه قبل از ازدواج مشترک دعوتش کنید.
  2.  ارائه دادن منابع مطالعاتی: به شریک خود منابع مطالعاتی مختلفی از جمله کتاب‌ها، مقالات و پادکست‌های مرتبط با زندگی مشترک، معرفی کنید. این منابع می‌توانند به شریک شما کمک کنند تا بیشتر با فرآیند مطالعه قبل از ازدواج آشنا شوند و به ایده شما علاقه‌مند شوند.
  3.  تشویق به مشارکت: به شریک خود بگویید که مطالعه قبل از ازدواج یک فرآیند مشترک است و این کار به تقویت ارتباط شما با یکدیگر کمک خواهد کرد. تشویق کنید که در این فرآیند مشارکت کند و با هم مطالعه کنید و در مورد موضوعات مختلفی که به زندگی مشترک مربوط هستند، گفتگو کنید.
  4.  نشان دادن مزیت‌های مطالعه قبل از ازدواج: به شریک خود نشان دهید که با مطالعه قبل از ازدواج، می‌تواند از مشکلات آینده جلوگیری کرده و رابطه خود را تقویت کند. همچنین، با مطالعه، می‌توانند از نکات مهمی برای زندگی مشترک آگاه شوند و در مواجهه با مشکلات، بهتر به آنها پاسخ دهند.

در نهایت، باید به شریک عاطفی خود زمان بدهید تا به این فکر بیفتد و تصمیم خود را بگیرد. اگر او هنوز هم علاقه‌ای به مطالعه نداشت، این اجباری نیست و شما همچنان می‌توانید با خودتان مطالعه کنید.

برای خرید آنلاین کتاب از هشتگ کتاب کتاب های معرفی شده را میتوانید با ارسال رایگان تهیه کنید

اگر نمیدونی چه کتابی بخونی رو مقاله پایین کلیک کنید

چه کتابی بخونم ؟ برای هر مشکلی کتابی وجود داره

3 نظر در “قبل از شروع یک رابطه چه کتاب هایی را باید خواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *