معرفی نویسندگان

زندگینامه پائولو کوئیلو نویسنده + حقایقی جالب

کوئیلو 1

پائولو کوئیلو : از شورشی تا عارف

پائولو کوئیلو یکی از محبوب ترین و پرخواننده ترین نویسندگان امروز در جهان است. کتاب های او بیش از 225 میلیون نسخه در بیش از 170 کشور جهان فروخته و به 80 زبان ترجمه شده است. او بیش از 30 سال است که نویسنده است و بیش از 20 کتاب از جمله رمان، غیرداستانی و خاطرات منتشر کرده است. کوئلیو به خاطر مضامین معنوی و فلسفی‌اش شناخته می‌شود و کتاب‌های او اغلب مضامین رشد شخصی، خودشناسی و جستجوی معنا در زندگی را بررسی می‌کنند. در این مقاله به بررسی زندگی و کار پائولو کوئیلو می پردازیم و سفر او از شورشی تا عارف را بررسی می کنیم.

اوایل زندگی

پائولو کوئیلو در 24 آگوست 1947 در ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو کاتولیک بودند و کوئیلو در خانواده ای محافظه کار بزرگ شد. با این حال، در نوجوانی علیه کاتولیک بودن والدینش شورش کرد و شروع به آزمایش مواد مخدر، سکس و راک اند رول کرد. او مدرسه را رها کرد و والدینش او را به یک آسایشگاه روانی بردند و در آنجا تحت الکتروشوک درمانی قرار گرفتند.

پس از آزادی از موسسه، کوئیلو شروع به سفر کرد و مدتی را در اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی زندگی کرد. او به عنوان روزنامه نگار کار کرد و شروع به نوشتن داستان کرد. با این حال، کارهای اولیه او موفقیت آمیز نبود و او برای گذران زندگی به سختی تلاش کرد. او همچنین به آزمایش مواد مخدر و سایر مواد ادامه داد و رفتارش به طور فزاینده ای نامنظم شد.

بیداری معنوی

در سال 1987، کوئیلو یک بیداری معنوی داشت. او در ساحل ریودوژانیرو قدم می‌زد و مردی را دید که به او می‌گفت که او رسول خداست و باید مأموریتی را انجام دهد. کوئیلو دوباره شروع به نوشتن کرد و اولین کتاب او بایگانی جهنم در سال 1982 منتشر شد. با این حال، تا انتشار کتاب کیمیاگر در سال 1988 بود که کوئیلو به موفقیت بین المللی دست یافت.

کیمیاگر داستان چوپانی به نام سانتیاگو را روایت می کند که رویای یافتن گنج در اهرام مصر را در سر می پروراند. در طول راه، او با تعدادی از راهنماهای معنوی آشنا می شود که به او کمک می کنند تا معنای واقعی زندگی را کشف کند. کیمیاگر به یک پدیده جهانی تبدیل شد و به 80 زبان ترجمه شده است. این کتاب بیش از 65 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و آن را به یکی از پرفروش ترین کتاب های تمام دوران تبدیل کرده است.

پس از موفقیت کیمیاگر، کوئیلو به یک سلبریتی معنوی تبدیل شد. او شروع به سفر به سراسر جهان کرد و سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی در مورد معنویت و رشد شخصی ارائه داد. او همچنین به نوشتن ادامه داد و تعدادی کتاب منتشر کرد که موضوعات معنویت، عرفان و تحول شخصی را بررسی می کرد. برخی از محبوب ترین کتاب های او شامل بریدا، والکیری ها و کوه پنجم هستند.

فلسفه

فلسفه کوئلیو بر دو اصل کلیدی استوار است: این ایده که هر فرد مأموریت منحصر به فردی در زندگی دارد و اعتقاد به اینکه جهان برای کمک به افراد برای رسیدن به اهدافشان توطئه می کند. او استدلال می کند که مردم تنها با پیروی از قلب خود می توانند رسالت واقعی خود را کشف کنند و برای انجام آن باید مایل به ریسک و فداکاری باشند.

کوئلیو همچنین بر اهمیت زندگی در لحظه حال و گشودن به تجربه ها و فرصت های جدید تاکید می کند. او معتقد است که مردم باید حاضر باشند ترس و تردید خود را رها کنند و به کائنات اعتماد کنند تا آنها را به سوی سرنوشت خود هدایت کند.

انتقاد

کوئلیو علیرغم موفقیتش، به دلیل سبک نوشتاری ساده و تکراری اش و دیدگاه های گاه بحث برانگیزش در مورد معنویت مورد انتقاد برخی قرار گرفته است. برخی از منتقدان او را متهم کرده اند که نوعی معنویت کم عمق و خودشیفته را ترویج می کند و از ترس و ناامنی مردم برای منافع مالی خود سوء استفاده می کند.

دیگران او را به خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌اش، به‌ویژه حمایتش از ژایر بولسونارو، سیاستمدار راست افراطی برزیلی، مورد انتقاد قرار داده‌اند. کوئیلو از بولسونارو دفاع کرده و استدلال می‌کند که او نمایانگر جدایی از تشکیلات سیاسی فاسد در برزیل است و متعهد به برقراری نظم و عدالت در این کشور است.

میراث

با وجود انتقادات، نمی توان تأثیری را که پائولو کوئیلو بر دنیای ادبیات و معنویت گذاشته است انکار کرد. او الهام بخش میلیون ها نفر در سراسر جهان است تا معنویت خود را کشف کنند و به دنبال معنا و هدف در زندگی خود باشند. کتاب‌های او مورد استقبال افراد با هر سن و پیشینه‌ای قرار گرفته است و سنگ محک برای کسانی است که به دنبال راهنمایی و الهام هستند.

همانطور که خود کوئیلو گفته است: “دنیا با مثال شما تغییر می کند، نه با نظر شما.” زندگی و کار پائولو کوئیلو به عنوان نمونه ای از قدرت دگرگونی شخصی و امکان یافتن معنا و هدف حتی در سخت ترین شرایط است. سفر او از طغیانگر به عارف گواهی است بر روح انسانی و توانایی های بی حد و حصر روح انسانی.

حقایق جالب زندگی پائولو کوئیلو

رمان کیمیاگر او به 80 زبان ترجمه شده است و برای خواندن فوق برنامه در بسیاری از مدارس اروپا توصیه می شود. او جوایز ادبی زیادی دریافت کرد.

پائولو کوئیلو در سال 2009 به عنوان نویسنده ترجمه شده ترین رمان جهان (کیمیاگر) در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

پائولو کوئیلو هرگز زندگی آرامی نداشت. به اصرار والدینش شروع به تحصیل در رشته وکالت کرد اما با رسوایی دانشگاه را ترک کرد. او چندین بار در بیمارستان روانی بستری شد، زیرا والدینش تمایل او به نوشتن کتاب را درک نکردند.

بعدها در زندان بود و حتی در آنجا شکنجه شد. کوئلیو برای نجات جان خود و رهایی از زندان، دیوانگی خود را اعلام می کند، شروع به رفتار نامناسب می کند. او را مجنون می دانند و آزاد می کنند.

کوئیلو سفرهای زیادی کرد، از مکزیک، بولیوی، پرو، آفریقای شمالی دیدن کرد. او به یاد می آورد که تنها با 100 دلار در جیب خود به سراسر اروپا سفر کرده است.

در سال 1986، شاعر زیارتی کرد – او از مسیری به طول 500 مایل یا حدود 800 کیلومتر عبور کرد و به شهر اسپانیا، سانتیاگو د کامپوستلا، به آرامگاه شهید بزرگ کلیسای کاتولیک رومی یعقوب رسید و روشنگری را تجربه کرد. .

کوئیلو عاشق شوخی است و روزنامه نگاران را دوست ندارد. کوئیلو در اوقات فراغت خود عاشق خواندن، مسافرت، کامپیوتر، گذراندن وقت در اینترنت، بازی فوتبال، پیاده روی، گپ زدن با طرفدارانش در وب، وبلاگ، پخش موسیقی و کیودو (نوعی تیراندازی با کمان مراقبه) است. هر روز صبح زود از خواب بیدار می شود و پس از دو ساعت پیاده روی، با یکی از سه کمان خود 24 تیر پرتاب می کند. و کوئیلو کاملاً 100٪ امروز زندگی می کند.

روی بازوی پائولو کوئیلو یک خالکوبی پروانه است. این کار زمانی انجام شد که نویسنده برای چهارمین بار ازدواج کرد. او حلقه ازدواج را دوست ندارد.

اکنون کوئیلو هنوز عاشق سفر است، حتی نویسنده خانه های متعددی دارد: همسران کوئیلو بخشی از سال را در فرانسه می گذرانند و برخی در ریودوژانیرو.

به گفته وی، پولی که او به دست آورده برای سه تجسم کافی خواهد بود، بنابراین، کوئلیو علاوه بر کمک های مالی به موسسه، بودجه ای را برای تحقیق در مورد دیرینه شناسی در برزیل اختصاص می دهد و از ترجمه آثار کلاسیک برزیل به زبان های دیگر حمایت می کند.

در ژانویه 2011، دولت ایران چاپ و فروش هر گونه کتاب پائولو کوئیلو را ممنوع کرد. مقامات ایرانی هیچ توضیحی در این زمینه نداده اند. احتمالا بخاطر کتاب یازده دقیقه پائولو کوئيلو اینکار را کرده اند

زندگی شخصی پائولو کوئیلو

این نویسنده از دوران جوانی همیشه در میان زنان محبوب بوده است.

همسر اول او ورا ریشترون، یک زن یوگسلاوی از بلگراد بود. او 11 سال از او بزرگتر بود. اما این ازدواج مانند بسیاری از روابط نویسنده در آن زمان دوام نداشت.

در 25 سالگی با دختری به نام آدالژیزا الیانا ریوس د ماگالاس (مخفف جیزا) آشنا شد. او از دانشکده معماری فارغ التحصیل شد. به زودی آنها شروع به زندگی مشترک کردند و سپس ازدواج کردند. این رابطه در زمان هیپی ها و استفاده قانونی از مواد مخدر ایجاد شد. اما خیلی زود خودشان را درگیر آن خسته کردند.

او خیلی زود با سیسیل مک داول 19 ساله که دختر صاحب یک کلینیک سل بود ازدواج کرد. اما این ازدواج پس از سه سال به هم خورد.

کوئیلو اکنون برای چهارمین بار ازدواج کرده است. در اوایل دهه 80 با هنرمند کریستینا اوتیسیکا آشنا شد. این او بود که توانست نویسنده را به خود باور کند، اکنون پائولو با همسرش در برزیل و اروپا زندگی می کند.

برای آشنایی بیشتر و خرید رمان های این نویسنده از سایت هشتگ کتاب میتوانید اسم پائولو کوئیلو را در قسیمت جستجوی سایت وارد نمایید  و وارد ضفحات محصول آن شوید  .

7 نظر در “زندگینامه پائولو کوئیلو نویسنده + حقایقی جالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *