مجله هشتگ کتاب

معرفی پنج کتاب پرفروش و محبوب در بازار ایران

کتاب پر فروش در ایران

1. معرفی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

در بهبوهه زندگی و در زمانی‌که هر روز در معرض اخبار منفی هستید، در روزهایی که مشکلات روی هم انبار شده و شما انرژی خود را از دست داده‌اید، در تمام لحظات طاقت‌فرسای زندگی، چه چیزی بیشتر از یک کتاب معجزه‌گر می‌تواند حال‌تان را خوب کند و راه را نشان‌تان دهد؟ اینجا همان جایی‌ست که باید یک لحظه توقف کنید، از هرج و مرج بیرون بیایید و از اندیشه‌های کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین کمک بگیرید. کتابی که قرار است درباره آن بخوانید، زندگی شما را زیر و رو خواهد کرد و راه درست را نشان‌تان خواهد داد.

درباره کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتابی که قرار است درباره آن بخوانید، یک کتاب متفاوت در زمینه کتاب‌های خودیاری و موفقیت است که شما را به سمت سعادت و زندگی بهتر راهنمایی می‌کند. این کتاب نوشته «فلورانس اسکاول شین» است که نامش را روی جلد کتاب می‌توانید مشاهده کنید. کتابی که قرار است آن را مطالعه کنید دارای چهار اثر از اسکاول شین است که در یکجا گردآوری و در قالب یک کتاب عرضه شده‌ است.

چهار کتاب اسکاول شین یعنی «بازی زندگی و چگونگی آن»، «کلام تو عصای معجزه‌گر توست»، «در مخفی موفقیت» و «قدرت کلام» به ترتیب در فصل‌های جداگانه قرار دارند و هرکدام درباره یک موضوع متفاوت صحبت می‌کنند. مجموع درس‌های اسکاول شین به شما کمک می‌کنند راه زندگی خود را پیدا کنید و در پناه معنویت، موفقیت را از آن خود کنید.

کتاب حاضر سراسر از فضای معنوی است و جملاتی دارد که روح شما را جلا می‌بخشد. لحن کتاب بسیار گیرا و صمیمی است و در درس‌های مختلف آن، جایی برای جملات پرتکلف نیست. از طرفی اسکاول شین کوشیده تا مانند یک معلم معنوی، تجریبات خودش را با کلامی عاشقانه و صادقانه، در اختیار خوانندگان قرار دهد. این کتاب بهتان می‌آموزد که چگونه با تغییر دیدگاه خود نسبت به جهان، از بدی‌ها دوری کنید و با فرستادن انرژی مثبت به جهان، انرژی مثبت دریافت کنید.

آموزه‌های کتاب می‌توانند غبار از دیدگاه شما بشویند و کمک کنند تا با نگاهی تازه، به پیرامون خود بنگرید. تمام تلاش نویسنده این است که به خوانندگان، قدرت ذهن هوشیار را گوشزد کند و بهشان یاد بدهد با آگاهی قدم بردارند. با خواندن کتاب چهار اثر می‌توانید به قدرت ذهن خود پی ببرید و فعالانه برای زندگی خود، تصمیم‌گیری کنید.

اسکاول شین در بخشی از کتاب می‌گوید:«آدمی هر آنچه را که بکارد. همان را درو خواهد کرد. اين گفتار بدان معناست که هر عملی که از انسان سر بزند –چه در گفتار و چه در کردار- به خود او بازخواهد گشت و در واقع او از هر دستی که می‌دهد، از همان دست باز پس می‌گیرد. اگر انسان نفرت بورزد، نفرت به او بازخواهد گشت و اگر مهر بورزد از عشق بهره‌مند خواهد شد، اگر پیوسته خرده‌گیری کند، دنیا او را سرزنش خواهد کرد، اگر دروغ بگوید، بی‌تردید دروغ خواهد شنید.»

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

اسکاول شین تلاش کرده تا کتاب‌ خود را در کمال سادگی بنویسد که از این جهت، همه خوانندگان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. از جهتی موضوعات کتاب می‌تواند دغدغه همه افراد در هرکجای دنیا باشد. اگر احساس می‌کنید در زندگی خود دچار بلاتکلیفی هستید، اگر نمی‌توانید درست را از غلط تشخیص دهید، اگر احساس کسالت و افسردگی می‌کنید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

کتابی که درباره آن می‌خوانید، یک کتاب همه‌پسند برای همه کسانی‌ست که دوست دارند راه درست زندگی را پیدا کنند، شروعی تازه داشته باشند و به سمت سعادت و موفقیت گام بردارند. از آنجایی که لحن کتاب عارفانه است و شما را به سمت معنویات زندگی سوق می‌دهد، اگر به مباحث متافیزیکی علاقه دارید، کتاب چهار اثر می‌تواند به کتاب محبوب‌تان تبدیل شود.

درباره فلورانس اسکاول شین، نقاشی که نویسنده شد

فلورانس اسکاول شین یک نویسنده، نقاش و سخنران آمریکایی است که در سال ۱۸۷۱ در نیوجرسی به‌دنیا آمد و در سال ۱۹۴۰ دیده از جهان فرو بست. اسکاول شین در ابتدا به‌عنوان تصویرگر کتاب فعالیت می‌کرد و پس از پیوستن به فرقه ا«ندیشه نو» که جنبشی از فرقه‌های عرفانی در قرن ۱۹ میلادی بود، کم‌ کم به نوشتن کتاب‌های متافیزیکی روی آورد. این نویسنده توانست با نوشتن کتاب‌های متعدد و برگزاری سخنرانی‌های عرفانی، به یکی از محبوب‌ترین معلمان دانش الهی تبدیل شود.

اسکاول شین افراد زیادی را در راه رسیدن به معنویت راهنمایی می‌کرد و برای گشودن گره از کار مردمان، همواره به آموزش مشغول بود. این نویسنده بزرگ با برگزاری کلاس‌های معنوی در سال‌های پیاپی، با همان سادگی و لحن طنزآمیزی که داشت، پیام معنوی را به گوش مردم می‌رساند و از آن‌ها می‌خواست در راه به‌کارگیری این پیام در زندگی‌شان تلاش کنند.

منتقدان این نویسنده معتقد هستند که بزرگترین راز موفقیت اسکاول شین این است که همیشه خودش بود؛ همواره ساده، بی‌تکلف، صمیمی و شوخ‌طبع. این نویسنده هرگز به‌دنبال تکلف نبود و سعی می‌کرد به سادگی صحبت کند. افراد زیادی هستند که چه در زمان حیات او و چه بعد از مرگش، با الگو قرار دادن پیام‌های معنوی اسکاول شین، راه زندگی خود را پیدا کرده‌ و توانسته‌اند به سمت سعادت پیش روند.

Snapinsta.app 299211872 529401738937629 5475278291845592574 n 1080 11zon

2. معرفی کتاب اثر مرکب

سرنوشت چیزی‌ست که خودتان آن را می‎‌سازید. اگر می‌خواهید جاده‌ی موفقیت را برای خود هموار کنید، کتاب اثر مرکب به قلم دارن هاردی راهگشای شما در این مسیر پر پیچ و خم است. کتابی که در حال حاضر در گروه پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز و آمازون قرار دارد.

درباره‌ی کتاب اثر مرکب:

همه‌ی ما می‌دانیم که رسیدن به موفقیت امری ناگهانی نیست و عوامل متعددی یک فرد عادی را تبدیل به یک انسان موفق می‌کند. کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) برگرفته از تجربیات شخصی دارن هاردی (Darren Hardy) است. او سال‌ها جزو سرآمدان صنعت موفقیت و پیشرفت شخصی بوده، صدها هزار دلار را صرف آزمودن ایده‌ها، منابع و فلسفه‌های مختلف کرده و در نهایت ما‌حصل آن‌ها را در این کتاب گنجانده است.

ما در طول روز شاهد تبلیغات وسوسه‌انگیزی هستیم که ادعا می‌کنند با تلاش کم و هزینه ناچیز می‌توانید جوان‌تر، پولدارتر، لاغرتر و… شوید. اما هیچ موفقیتی بدون تلاش و هیچ تلاشی بدون داشتن برنامه‌ای منسجم به نتیجه نخواهد رسید. درواقع ما ناگهانی ثروتمند نمی‌شویم، اما می‌توانیم راهکارهایی جهت ثروتمند شدن بیاموزیم و آن‌ها را به طور مداوم و دقیق جهت افزایش درآمد خود به کار ببریم.

کتاب حاضر شما را از این سردرگمی رها و ذهنتان را بر روی اصول اساسی موفقیت متمرکز می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که برای رسیدن به دستاورد‌های بزرگ، لازم نیست اطلاعات جدیدی کسب کنید، بلکه باید برنامه‌ای مدون و سازمان یافته‌ای داشته باشید تا در رسیدن به اهدافتان شما را یاری کند. دارن هاردی با بیان 6 اصل تکنیکال و ثمربخش، مسیر پرپیچ و خم موفقیت را برایتان هموار می‌کند.

کتاب اثر مرکب برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک رسیدن به موفقیت خواسته‌ی همه‌ی ماست. هیچکس از شکست خوشحال نمی‌شود. اگر می‌خواهید یک برنامه عملی منسجم داشته باشید و راهکارهای جدیدی جهت دستیابی به موفقیت بیاموزید، خواندن کتاب اثر مرکب را از دست ندهید.

با دارن هاردی بیشتر آشنا شویم:

دارن هاردی (Darren Hardy) نویسنده، سخنران و ناشر سابق مجله‌ی موفقیت است. تجارت را از 18 سالگی شروع کرد و در 24 سالگی درآمدی بیش از یک میلیون دلار در سال داشت و در 27 سالگی صاحب شرکتی به ارزش پنجاه میلیون دلار شد. او در شانزده سال گذشته یکی از رهبران صنعت موفقیت و پیشرفت شخصی بوده‌ است و در تلاش‌های تجاری‌اش، از موفقیت قابل ملاحظه ای برخوردار شده است. هاردی در طول فعالیت‌های مختلف خود با رهبران بزرگ، سخنرانان و نویسندگان مختلف همکاری کرده‌ است و نوشته‌هایش همواره جزو پرفروش ترین‌های نیویورک تایمز بوده است.

Snapinsta.app 314120694 3375870262738184 1470337118631503321 n 1080 11zon

3. معرفی کتاب راز

«راز پاسخی است بر آنچه تاکنون وجود داشته، هر آنچه اکنون هست و هر آنچه در آینده خواهد بود.» رالف والدو ‌امرسون

لوح زندگی‌تان را باید با آنچه خودتان دوست دارید پر کنید.

زمان‌ ایمان آوردن به شکوه و عظمت شما همین اکنون است.

ما در قلب عصر افتخارات بشر زندگی می‌کنیم. با رها کردن افکار مسدود محدود خود، شکوه حقیقی انسان را در هر یک از جنبه‌های وجودی‌اش، تجربه خواهیم کرد.

هر کاری دوست دارید انجام دهید. اگر نمی‌دانید چه چیزی شما را خوشحال می‌کند، از خودتان بپرسید: «چه چیزی برای من لذت بخش است؟» و بعد خود را به انجام آن متعهد کنید. با ‌این کار دریایی از شادمانی برای خود به ارمغان خواهید آورد و خوشحالی از شما تشعشع می‌کند.

یک سال پیش زندگی‌ام کاملاً دگرگون شد. به‌شدت کار می کردم، تا جایی که دیگر نیرویی در من نمانده بود. پدرم ناگهان فوت کرد و رابطه ام با افرادی که دوستشان داشتم، از خانواده گرفته تا دوستان و آشنایان دستخوش آشفتگی شد. نمی‌دانستم در آن لحظه‌ای که کاملاً از زندگی‌ قطع‌ امید کرده بودم، بزرگ ترین و بهترین هدیه‌ی زندگی‌ام را دریافت می کنم.
من گوشه ای از یک راز بزرگ را در دست داشتم – راز زندگی. به‌این راز در کتاب صد ساله¬ای که دخترم هیلی به من هدیه داد، اشاره‌ی مختصری شده بود. به تاریخ برگشتم تا بتوانم رد پای‌این راز را پیدا کنم. نمی توانستم باور کنم که چه کسانی از‌این راز باخبر بودند. آن‌ها بزرگ ترین انسان‌های تاریخ بودند. افلاطون، شکسپیر، ‌امرسون، ادیسون، اینشتین، نیوتون، هوگو، بتهوون و لینکلن.
ناباورانه از خودم پرسیدم: «چرا همه‌ی آدم‌های دنیا ‌این راز را نمی‌دانند؟» در آن لحظه با تمام وجود خواستم که‌این راز را با تمام دنیا در میان بگذارم. شروع کردم به جستجوی انسان‌هایی که‌ امروزه زنده هستند و از‌این راز آگاهی دارند. یکی پس از دیگری موفق به دیدار آن‌ها شدم. انگار که من آهن‌ربا بودم و آن‌ها قطعاتی از آهن و یکی یکی به من جذب می شدند.
همین‌‌طور که کتاب را می خوانید و راز را می آموزید، متوجه خواهید شد که می‌توانید هر آنچه آرزویش را می‌کنید، به دست آورید. هر کاری که اراده کنید، انجام شدنی است. به خودشناسی می رسید و می توانید عظمت و شکوه راستینی را که منتظر شماست، به وضوح ببینید.

Snapinsta.app 117035587 2618418245076986 3387252985863503152 n 1080 11zon

4. معرفی کتاب بیشعوری

کتاب بیشعوری (جلد اول) با عنوان بی‌شعوری بس است دیگر و یا «کتابی برای همه‌کس و هیچ‌کس» اثر خاویر کرمنت است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ منتشر شد. دکتر خاویر کرمنت در این کتاب به مساله‌ی بی‌شعوری به عنوان یک بیماری خطرناک و یک اعتیاد نگاه می‌کند و با نگارش این کتاب به انتشار یک راهنمای مناسب درباره‌ی این بیماری و چگونگی درمان آن کوشیده است.

درباره کتاب بیشعوری

دکتر خاویر کرمنت در کتاب «بی‌شعوری بس است دیگر» که اولین جلد از چهارگانه‌ی مجموعه کتاب بیشعوری است، پس از شفاف‌سازی دلایل خود برای نگارش چنین کتابی (دکتر کرمنت از گذشته‌ی خود و اینکه بی‌آنکه بداند فردی بی‌شعور بوده است سخن می‌گوید و با بهره‌گیری از این تجربه به نگارش این اثر پرداخته است.) در پنج بخش و ۲۵ فصل به بررسی بیماری خطرناک بی‌شعوری می‌پردازد.

در بخش نخست این کتاب، کرمنت به بررسی این سوال می‌پردازد که «بی‌شعور کیست؟» و ماهیت بی‌شعوری چیست و یک فرد بی‌شعور چه ویژگی‌هایی دارد.

دکتر کرمنت در بخش دوم کتاب به بیان انواع بی‌شعوری می‌پردازد. انواع بی‌شعوری از نظر دکتر کرمنت عبارتند از:‌ بی‌شعور معتدل، بی‌شعور سه‌تکه، بی‌شعور آزاد، بی‌شعور متحجر، بی‌شعور دوران جدید، بی‌شعور بوروکراتیک، بی‌شعور بدبخت و بی‌شعور شاکی.

پس از این بخش، در بخش سوم کتاب، «زمانی که جامعه بی‌شعور می‌شود»، خاویر کرمنت به بررسی نشانه‌های بی‌شعوری در جامعه می‌پردازد.

در بخش چهارم کتاب بیشعوری جلد اول، «زندگی با بی‌شعورها»، دکتر کرمنت به بیان انواع ارتباطی که آدم می‌تواند با یک فرد بی‌شعور داشته باشد می‌پردازد و این ارتباط‌ها عبارتند از: کار کردن با بی‌شعورها، وقتی بی‌شعورها دوست تواند، ازدواج با آدم بی‌شعور، بی‌شعوری مادرزاد (داشتن فرزند بی‌شعور) و بچه‌های بالغ آدم‌های بی‌شعور (داشتن والد بی‌شعور).

پس از این بخش، در بخش پنجم کتاب،‌ خاویر کرمنت به ارائه و بیان راه‌های درمان بیماری بی‌شعوری و همچنین ابزار درمان این بیماری با عنوان راه نجات می‌پردازد. در انتهای کتاب با جمع‌بندی مطالب بیان‌شده، دکتر کرمنت با بیان «بی‌شعوری بس است دیگر! لطفا؟» از مخاطب خواهش می‌کند تا با همکاری هم یاری کنند و بی‌شعوری را با هم بزدایند.

Snapinsta.app 342530298 3442761229379449 6076722141002444847 n 1080 11zon

5. معرفی کتاب پدر پولدار پدر بی پول

کتاب پدر پولدار پدر بی پول، اثری از رابرت کیوساکی‌ و شارون لیچر می‌تواند نقطه شروعی برای تمام کسانی باشد که می‌خواهند کنترل مالی‌شان را در آینده بدست گیرند.

ایده‌هایی که وی در کتاب پدر پولدار پدر بی پول (Rich Dad Poor Dad) مطرح کرده به نظر خیلی از والدین، عجیب و خشک می‌آید. بسیاری از والدین همین طوری هم برای پایبند کردن بچه‌ها در مدرسه مشکل دارند. اگر فرزندانتان را تشویق کنید که کارمند خوبی باشند آن وقت آن‌ها را مجبور کرده‌اید که بیشتر از آنچه سهم‌شان است مالیات به جیب دولت بریزند و در عوض هم انتظار مقرری بازنشستگی ناچیزی را بکشند یا اصلاً منتظر مقرری گرفتن هم نمانند. درست است که مالیات قسمت اعظم هزینه‌های افراد را تشکیل می‌دهد. در واقع بیشتر خانواده‌ها از ماه ژانویه تا اواسط ماه می را برای دولت کار می‌کنند تا بلکه بتوانند مالیات‌هایشان را بپردازند. ما الان به ایده‌های جدید نیاز داریم و این کتاب همان نوع ایده‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد.

رابرت ادعا دارد که ثروتمندان آموزش‌های متفاوتی به فرزندانشان می‌دهند. آن‌ها در خانه و دور میز شام به بچه‌ها آموزش می‌دهند. شاید ایده‌هایی که در کتاب پدر پولدار پدر بی پول آورده شده‌اند از آن نوع چیزهایی نباشند که شما با فرزندانتان بخواهید در موردشان بحث کنید اما همین که حاضر شده‌اید نگاهی به آن‌ها بیندازید جای شکر دارد. باز هم در مورد ایده‌های مشابه به جستجو بپردازید. ما باید دانش و معلومات جدیدتری را به فرزندانمان توصیه کنیم. ما به ایده‌های جدید و آموزش‌های متفاوتی نیازمندیم. شاید چندان ایده‌ی بدی نباشد اگر به فرزندانمان بگوییم که همزمان با کارمند خوبی بودن تلاش کنند تا صاحب شرکت سرمایه‌گذاری شخصی‌شان هم باشند.

اگر شمایی که کتاب پدر پولدار پدر بی پول را می‌خوانید باغبان یا سرایدار هستید یا حتی بیکارید باز هم می‌توانید به خودتان آموزش بدهید و به آن‌هایی که دوستشان دارد یاد بدهید تا از لحاظ مالی بتوانند از خودشان محافظت کنند. یادتان باشد که هوش مالی یک روند ذهنی است که طی آن ما می‌توانیم مشکلات مالی مان را حل کنیم.

امروزه ما با تغییرات جهانی و تکنولوژیکی زیادی مواجه هستیم که بسیار وسیع هستند و حتی وسیع‌تر از تمام تغییراتی هستند که تا کنون با آن‌ها مواجه بوده‌ایم. هیچ کسی جام جهان‌نما ندارد اما از یک چیز می‌توان مطمئن بود و آن هم اینکه تغییرات در راهند که ما در باورمان هم نمی‌گنجد. چه کسی می‌داند در آینده با چه چیزهایی مواجه خواهیم شد؟ اما هر اتفاقی هم که بیفتد ما دو انتخاب اساسی پیش رویمان داریم یا آنکه محتاطانه رفتار کنیم یا اینکه هوشمندانه به پیش رویم و آن کار را با آماده‌سازی خودمان و کسب آموزش‌های لازم و بکارگیری نبوغ مالی خود و فرزندانمان انجام دهیم.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) معتقد است دلیل مشکلات اکثر مردم این است که سال‌ها در مدرسه درس خوانده‌اند، اما هیچ چیز در مورد پول یاد نگرفته‌اند. وی می گوید: که مردم یاد می‌گیرند تا برای پول کار کنند، اما هرگز یاد نمی‌گیرند، کاری کنند تا پول برایشان کار کند.

در بخشی از کتاب پدر پولدار پدر بی پول می‌خوانیم که:

من دو پدر داشتم که یکی پولدار بود و دیگری بی پول. یکی از آن‌ها تحصیلات عالیه داشت و بسیار با هوش بود وی دارای مدرک دکترا بود و 4 سال دوره‌ی لیسانس را ظرف مدت کمتر از دو سال طی کرده بود. وی سپس برای تکمیل تحصیلاتش به دانشگاه‌های استنفورد شیکاگو و نورث وسترن رفته بود و تمامی دوره‌ی تحصیلش را با بورسیه گذرانده بود. پدر دیگرم حتی کلاس هشتم را هم تمام نکرده بود.

هر دوی این مردان در زمینه‌ی شغلی خودشان که تمام زندگی‌شان را صرف آن کردند بسیار موفق عمل کردند. هر دوی آن‌ها هم درآمد قابل توجهی داشتند. با این همه یکی از آن‌ها از نظر مالی تمام عمر درگیر مشکلات بود. دیگر هم یکی از ثروتمندترین مردان هاوایی شد. یکی از آن‌ها وقتی فوت کرد ده‌ها میلیون دلار برای خانواده‌اش و کلیسایی که برای اجرای مراسم مذهبی به آن می‌رفت و مؤسسات خیریه به جای گذاشت. دیگری هم کلی قبض و صورت حساب به ارث گذاشت که باید پرداخت می‌شدند.

هر دوی این مردها قوی، کاری، دانا و تاثیرگذار بودند. هر دوی آن‌ها به من مشاوره می‌دادند اما موضوع مشورت‌شان یکی نبود. هر دوی آن‌ها قویاً به آموزش اعتقاد داشتند اما منظورشان از آموزش یکی نبود.

اگر قرار بود فقط یکی از این دو پدرم باشد باید توصیه‌هایش را یا قبول می‌کردم یا رد. با وجود دارا بودن دو پدر از این بخت برخوردار بودم که دیدگاه‌های متفاوت یک پدر پولدار و یک پدر بی پول را با هم مقایسه کنم.

Snapinsta.app 328350283 168838395937568 141985217151786391 n 1080 11zon

برای سفارش این کتاب ها با ارسال رایگان در سایت هشتگ کتاب روی اسامی کتاب ها کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *