معرفی نویسندگان

بیوگرافی جین آستین + جملات معروف

آستین 1

جین آستن (1775-1817) یکی از محبوب ترین و مشهورترین نویسندگان ادبیات انگلیسی است. رمان‌های او، از جمله «غرور و تعصب»، «عقل و احساس» و «اما» تقریباً دو قرن پس از مرگ او همچنان خوانندگان را مجذوب خود می‌کند. اما جین آستن که بود و چه چیزی باعث شد که او به یکی از نمادین ترین نویسندگان تمام دوران تبدیل شود؟

اوایل زندگی

جین آستن در 16 دسامبر 1775 در استیونتون، همپشایر، انگلستان به دنیا آمد. او هفتمین فرزند از هشت فرزند جورج آستن، یک روحانی روستایی، و همسرش کاساندرا بود. والدین جین هر دو تحصیلکرده بودند و فرزندان خود را از سنین پایین به خواندن و یادگیری تشویق می کردند. جین به ویژه به خواهرش کاساندرا نزدیک بود، خواهری که معتمد و همراه مادام العمر او می شد.

جین در کودکی یک خواننده و نویسنده مشتاق بود. او اولین رمان خود را با نام “عشق و دوستی” زمانی که تنها 14 سال داشت نوشت. او همچنین نمایشنامه ها و داستان های دیگری را برای سرگرمی خانواده اش نوشت. با این حال، علیرغم جاه طلبی های ادبی جین، خانواده جین در ابتدا او را تشویق نکردند که به عنوان یک حرفه نویسندگی را دنبال کند. در آن زمان، نویسندگی به عنوان یک حرفه مناسب برای زنان تلقی نمی شد و خانواده آستن آنقدر ثروتمند نبودند که بتوانند از دختر مجردی که ازدواج خوبی نکرده بود حمایت کنند.

آموزش و پرورش و اوایل بزرگسالی

با وجود این موانع، جین به نوشتن و آموزش خود ادامه داد. او برای مدت کوتاهی در مدرسه شبانه روزی در ریدینگ شرکت کرد، اما بیشتر تحصیلات او به صورت خودگردان بود. او به طور گسترده مطالعه کرد، از جمله آثار ساموئل ریچاردسون، هنری فیلدینگ، و دیگر نویسندگان محبوب آن زمان. نویسندگی او نیز به پیشرفت خود ادامه داد و آثار اولیه خود را در طول زمان اصلاح و گسترش داد.

در سال 1795، جین با تام لفروی، جوان ایرلندی که در استیونتون به دیدن عمه اش می رفت، آشنا شد و عاشق او شد. با این حال، این رابطه کوتاه مدت بود، زیرا تام به زودی برای تحصیل در رشته حقوق در لندن فرستاده شد. بسیاری از محققان بر این باورند که تام الهام‌بخش شخصیت آقای دارسی در «غرور و تعصب» بوده است، اگرچه هیچ مدرک مستقیمی برای تأیید این نظریه وجود ندارد.

در سال 1801، پدر جین از سمت خود به عنوان رئیس استیونتون بازنشسته شد و خانواده را به باث نقل مکان کرد. این حرکت برای جین دشوار بود، او دلتنگ محیط روستایی استیونتون شد و متوجه شد که باث محیطی کمتر دلپذیری برای زنان است. با این وجود، او به نوشتن و معاشرت با خانواده و دوستانش ادامه داد.

انتشار و موفقیت

در سال 1811، اولین رمان جین به نام «حس و حس» به صورت ناشناس منتشر شد. این رمان با استقبال خوبی روبرو شد و جین به زودی کار روی رمان بعدی خود “غرور و تعصب” را آغاز کرد. “غرور و تعصب” در سال 1813 منتشر شد و بلافاصله با موفقیت روبرو شد. این رمان یکی از محبوب ترین و پرخواننده ترین رمان های زبان انگلیسی است.

در طول چند سال بعد، جین چندین رمان دیگر از جمله «مانسفیلد پارک» و «اما» منتشر کرد. او همچنین به بازبینی و گسترش آثار قبلی خود، از جمله «حس و حس» و «ابی نورتانگر» ادامه داد. جین علیرغم موفقیتش به عنوان نویسنده، در خارج از محافل ادبی نسبتا ناشناخته باقی ماند. او به زندگی با خانواده و نوشتن در گمنامی نسبی ادامه داد.

66 Jane Austen

بیماری و مرگ

در سال 1816، جین شروع به تجربه مشکلات سلامتی کرد. او از یک بیماری مرموز رنج می برد که باعث شد او ضعف، خستگی و درد را تجربه کند. با وجود بیماری، او به نوشتن ادامه داد و آخرین رمان خود، “اقناع” را در سال 1817 به پایان رساند.

بیماری جین در بهار 1817 تشدید شد و او برای درمان پزشکی به وینچستر سفر کرد. او در 18 ژوئیه 1817 در سن 41 سالگی درگذشت. علت مرگ او هرگز به طور رسمی تشخیص داده نشد، اما اعتقاد بر این است که او ممکن است به بیماری آدیسون، یک اختلال هورمونی نادر، مبتلا بوده باشد.

میراث

اگرچه جین آستن نسبتاً جوان و در گمنامی نسبی درگذشت، آثار او ماندگار بوده و همچنان خوانندگان را در سراسر جهان مجذوب خود می‌کند. رمان‌های او به خاطر شوخ طبعی، طنز، و تفسیر اجتماعی و همچنین شخصیت‌های فراموش نشدنی و مضامین جاودانه‌شان مورد تحسین قرار می‌گیرند. تأثیر جین را می توان در آثار نویسندگان بی شماری که راه او را دنبال کرده اند، از جمله شارلوت برونته، ویرجینیا وولف و جی.کی. رولینگ.

جین آستن علاوه بر میراث ادبی، به خاطر صداقت شخصی و ارادتش به خانواده و دوستانش نیز به یاد می‌آید. نامه‌های او که اغلب شوخ‌آمیز و روشن‌فکر بود، نگاهی اجمالی به شخصیت و زندگی روزمره‌اش می‌دهد.

نتیجه

جین آستن یکی از محبوب ترین و مشهورترین نویسندگان ادبیات انگلیسی است. رمان‌های او تقریباً دو قرن پس از مرگ او همچنان الهام‌بخش و مجذوب خوانندگان هستند. اگرچه جین در زندگی خود با موانع زیادی از جمله انتظارات اجتماعی و مشکلات سلامتی روبرو بود، اما در ادامه اشتیاق خود به نوشتن و خلق برخی از ماندگارترین آثار به زبان انگلیسی را داشت.

14 حقیقت در مورد جین آستین:

1. جین آستن در 16 دسامبر 1775 در استیونتون، همپشایر، انگلستان به دنیا آمد.
2. او هفتمین فرزند از هشت فرزند جورج آستن، یک روحانی روستایی، و همسرش کاساندرا بود.
3. جین از دوران جوانی خواننده و نویسنده مشتاق بود و اولین رمان خود را با نام «عشق و دوستی» در 14 سالگی نوشت.
4. خانواده جین در ابتدا او را تشویق نکردند که نویسندگی را به عنوان یک حرفه دنبال کند، زیرا در آن زمان به عنوان یک حرفه مناسب برای زنان تلقی نمی شد.
5. با وجود این، جین در طول زندگی خود به نوشتن و اصلاح آثارش ادامه داد.
6. رمان های جین، از جمله «غرور و تعصب»، «حس و حساسیت» و «اما» به دلیل شوخ طبعی، طنز و تفسیر اجتماعی مورد تحسین قرار می گیرند.
7. زندگی شخصی جین با عشق نافرجام و رابطه نزدیک با خواهرش کاساندرا مشخص شد.
8. جین در زمان حیاتش رمان های خود را به صورت ناشناس منتشر کرد و تا پس از مرگش به شهرت چشمگیری دست نیافت.
9. آثار جین بارها برای فیلم، تلویزیون و صحنه اقتباس شده است.
10. نامه های جین که اغلب شوخ طبعانه و روشنگرانه بود، نگاهی اجمالی به شخصیت و زندگی روزمره او می دهد.
11. سلامتی جین در سال 1816 رو به افول گذاشت و او در 18 ژوئیه 1817 در سن 41 سالگی درگذشت.
12. علت مرگ جین هرگز به طور رسمی تشخیص داده نشد، اما اعتقاد بر این است که او ممکن است به بیماری آدیسون مبتلا بوده باشد.
13. تأثیر جین را می توان در آثار نویسندگان بی شماری که راه او را دنبال کرده اند مشاهده کرد.
14. امروزه از جین آستن به عنوان یکی از برجسته ترین نویسندگان ادبیات انگلیسی یاد می شود.

اگر به خرید رمان های جین آستین علاقه مندید میتوانید اسم نویسنده را در قسمت جستجو سایت هشتگ کتاب وارد کنید و آن را سفارش دهید و هزینه ارسال اولین سفارشتان را مهمان ما هستید و ارسال رایگان میباشد.

.

.

.

.

.

.

.

نقد و بررسی رمان جز از کل + جملات معروف

نقد و بررسی رمان گوژپشت نتردام + جملات معروف

نقد و بررسی رمان عقاید یک دلقک

3 نظر در “بیوگرافی جین آستین + جملات معروف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *