معرفی نویسندگان

بیوگرافی دافنه دوموریه + حقایق جالب

دوموریه 1

دافنه دو موریه نویسنده بریتانیایی بود که بیشتر به خاطر رمان‌های جذاب و پرتعلیقش از جمله «ربکا»، «مسافرخانه جامائیکا» و «عموی من راشل» شناخته می‌شود. دو موریه که در سال 1907 در لندن به دنیا آمد، بیشتر عمر خود را در کورنوال گذراند، جایی که خط ساحلی ناهموار و روستاهای منزوی الهام بخش بسیاری از داستان های او بودند. او علاوه بر رمان‌هایش، داستان‌های کوتاه، نمایشنامه و زندگی‌نامه نیز می‌نوشت و نامه‌نویسی پرکار بود.

سنین جوانی و تحصیل

دافنه دو موریه در 13 می 1907 در لندن متولد شد و فرزند وسط سه دختر بود. پدرش جرالد دو موریه بازیگر و مدیر تئاتر معروف و مادرش موریل بومونت بازیگر بود. دافنه در یک خانواده خلاق و غیرمتعارف بزرگ شد که در اطراف آن بازیگران، نویسندگان و هنرمندان قرار داشتند. او تا سن 12 سالگی در خانه تحصیل کرد تا اینکه به یک مدرسه شبانه روزی در فرانسه فرستاده شد.

در کودکی، دافنه یک خواننده هوس باز بود و از سنین پایین شروع به نوشتن داستان کرد. او به ویژه به رمان‌های گوتیک و داستان‌های ارواح علاقه داشت و این ژانرها بعداً بر نوشته‌های او تأثیر گذاشت. وقتی ۱۹ ساله بود، اولین رمان خود را با نام «روح عاشق» نوشت که در سال ۱۹۳۱ منتشر شد.

شغل نویسندگی

دافنه دو موریه در طول زندگی حرفه‌ای خود ۲۳ رمان، چندین مجموعه داستان کوتاه و نمایشنامه‌ها و آثار غیرداستانی متعددی نوشت. مشهورترین رمان او، “ربه کا” در سال 1938 منتشر شد و بلافاصله به پرفروش ترین کتاب تبدیل شد. این کتاب داستان زن جوانی را روایت می‌کند که با یک بیوه ثروتمند ازدواج می‌کند و به ملک او نقل مکان می‌کند، اما با خاطره همسر اولش، ربکا، تسخیر شده است. این رمان در سال 1940 توسط آلفرد هیچکاک به عنوان فیلمی اقتباس شد و همچنان یک کلاسیک از ادبیات گوتیک است.

از دیگر رمان‌های دو موریه می‌توان به « مسافرخانه جامائیکا» اشاره کرد که در مسافرخانه‌ای دورافتاده و وهم‌آور کورنیش اتفاق می‌افتد. “عموی من راشل” که داستان مرد جوانی را روایت می کند که عاشق پسر عموی مرموز و جذاب خود می شود. و “خانه روی رشته”، داستان سفر در زمان در کورنوال. بسیاری از آثار او مضامین عشق، حسادت و خیانت را بررسی می‌کنند و اغلب لحنی تیره و پرتعلیق دارند.

دو موریه علاوه بر رمان‌هایش، چندین مجموعه داستان کوتاه نیز نوشت، از جمله «پرندگان و داستان‌های دیگر»، که شامل داستان مهیبی است که الهام‌بخش فیلم «پرندگان» هیچکاک بود. او همچنین نمایشنامه‌هایی نوشت، از جمله «ربکا» که از رمان او اقتباس شده بود و «سال‌های بین» که در وست اند لندن موفقیت‌آمیز بود.

دوموریه۱

زندگی شخصی

دافنه دو موریر از سال 1932 تا زمان مرگش در سال 1965 با ژنرال سر فردریک براونینگ، افسر ارتش بریتانیا ازدواج کرد. آنها با هم سه فرزند داشتند. دو موریه به عنوان فردی خصوصی و تا حدودی گوشه گیر شناخته می شد و اغلب تمایلی به مصاحبه یا حضور در انظار عمومی نداشت. با این حال، او یک نامه نویس پرکار بود و مکاتبات او با دوستان و خانواده اکنون در کتابخانه بریتانیا نگهداری می شود.

میراث

آثار دافنه دو موریه امروزه همچنان محبوب و تأثیرگذار هستند. رمان‌های او هنوز به‌طور گسترده‌ای خوانده می‌شوند و برای سینما و تلویزیون اقتباس می‌شوند و تأثیر او را می‌توان در آثار نویسندگان معاصری مانند سارا واترز و کیت مورتون مشاهده کرد. دو موریه علاوه بر دستاوردهای ادبی، برای نویسندگان زن نیز پیشگام بود و یکی از اولین اعضای زن انجمن سلطنتی ادبیات بود.

نتیجه

دافنه دو موریه نویسنده ای با استعداد و پرکار بود که میراثی ماندگار در دنیای ادبیات از خود به جای گذاشت. رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او همچنان خوانندگان را با توطئه‌های پرتعلیق، شخصیت‌های زنده و محیط‌های ترسناک خود مجذوب خود می‌کنند. تأثیر او را می توان در آثار نویسندگان بی شماری مشاهده کرد که از سبک گوتیک او و کاوش او در موضوعات پیچیده ای مانند عشق، حسادت و خیانت الهام گرفته اند. اگرچه او شخصی خصوصی بود، اما نوشته‌هایش شهرت و شهرت ماندگاری برای او به ارمغان آورده است و او یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین نویسندگان قرن بیستم است.

دوموریه 1

حقایق جالب دافنه دوموریه

1. پدر دافنه دو موریه، جرالد دو موریه، بازیگر و مدیر تئاتر معروف و پدربزرگش، ژرژ دو موریه، کاریکاتوریست و رمان نویس معروفی بود.

2. رمان دو موریه “ربکا” از تجربیات خود او در اقامت در یک املاک روستایی در کورنوال الهام گرفته شده است، جایی که احساس می کرد تحت الشعاع خاطره همسر صاحب قبلی قرار گرفته است.

3. دو موریه نامه نویس پرکار بود و مکاتبات او با دوستان و خانواده اکنون در کتابخانه بریتانیا نگهداری می شود.

4. خانه خانواده دو موریه، منابیلی، الهام بخش املاک در «ربکا» بود و دو موریه سال ها در آنجا زندگی کرد.

5. دو موریه عضو انجمن سلطنتی ادبیات، یکی از اولین زنانی بود که پذیرفته شد.

6. دو موریه علاوه بر نویسندگی، هنرمندی ماهر نیز بود و چندین کتاب خود را تصویرسازی کرد.

7. دو موریه از طرفداران خواهران برونته بود و یک بار گفت که “بلندی های بادگیر” امیلی برونته رمان مورد علاقه او بوده است.

8. دو موریه در سال 1969 به خاطر خدماتش به ادبیات، نشان DBE (Dame Commander of the Order of the British Empire) را دریافت کرد.

9. داستان کوتاه دو موریه «پرندگان» در سال 1963 توسط آلفرد هیچکاک در فیلمی اقتباس شد.

10. رمان Du Maurier “Frenchman’s Creek” در سال 1944 با بازی Joan Fontaine در فیلمی اقتباس شد.

11. دو موریه باغبان مشتاق بود و باغ های منابیلی را طراحی کرد.

12. رمان Du Maurier “Jamaica Inn” در سال 1939 با بازی چارلز لاتون در فیلمی اقتباس شد.

13. رمان Du Maurier “My Rachel” در فیلمی در سال 1952 با بازی Olivia de Havilland اقتباس شد.

14. یکبار از دو موریه پرسیده شد که آیا تا به حال موفق به دریافت امتیاز نویسنده شده است یا خیر، و او پاسخ داد: “من به آن اعتقاد ندارم. همه نوشتن دشوار است. بیشترین امیدی که می توانید به آن داشته باشید روزی است که به راحتی به پایان برسد.”

جملاتی از دافنه دوموریه در کتاب هایش

«نویسندگان را باید خواند، اما نه دید و نه شنید».

“مردانی که نشان خود را در جهان گذاشته اند، اغلب کسانی هستند که با استعداد و سرشار از قدرت عصبی، در عین حال تسخیر شده و توسط یک ایده غالب هدایت می شوند.”

“خوشبختی دارایی نیست که بخواهیم آن را با ارزش بدانیم، بلکه یک کیفیت فکری است، یک حالت ذهنی.”

«شاید فقط در دوران کودکی است که کتاب ها تأثیر عمیقی بر زندگی ما دارند».

“زنان دوست دارند عشق یک رمان باشد، مردان یک داستان کوتاه.”

«من در روزگارم ستمکار بوده‌ام، اما هرگز فکر نمی‌کردم دختر کوچکی مثل تو بتواند مرا ذوب کند و به اعمال بد من پایان دهد».

“من استعدادی برای پول درآوردن ندارم، اما استعداد خرج کردن آن را دارم و این کاری است که با ذوق و شوق زیادی انجام می دهم.”

“دیشب خواب دیدم دوباره به ماندرلی رفتم.”

“خوشحالم که دوبار نمی شود، تب عشق اول را تجربه کرد .”

«در بیرون اسب چیزی هست که برای درون انسان خوب است».

“دوست دارم از من به عنوان کسی که کارهای مفیدی انجام داد و فردی مهربان و دوست داشتنی بود یاد کنم. دوست دارم از یک انسان با نگرش صحیح و تمام تلاش خود را برای کمک به دیگران به یادگار بگذارم.”

“زنان تا زمانی که از شکرگزاری دست بردارند فوق العاده هستند.”

“گذشته همیشه جای راحتی نیست.”

“خانه ها نیز مانند مردم دارای شخصیت هستند و حتی گاهی اوقات تسخیر شده اند.”

“همه زندگینامه ها خودپسندانه است.”

«نویسندگان را باید خواند، ولی نه دید و نه شنید».

اگر قصد خرید رمان مشهور دافنه دوموریه یعنی ربه کا را دارید میتوانید اسم کتاب را در قسمت جستجو سایت هشتگ کتاب وارد کنید و آن را سفارش دهید هزینه ارسال اولین سفارشتان را مهمان ما هستید و ارسال رایگان میباشد.

.

.

.

.

.

.

.

نقد و بررسی کتاب جادوی فکر بزرگ

نقد و بررسی رمان جنایت و مکافات + جملات معروف

نقد و بررسی کتاب زنان زیرک + جملات معروف کتاب

2 نظر در “بیوگرافی دافنه دوموریه + حقایق جالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *