معرفی نویسندگان

بیوگرافی میشل اوباما – نویسنده کتاب شدن

اوباما.jpg ۱

معرفی:

میشل اوباما نمادی است که الهام بخش میلیون ها نفر در سراسر جهان است. او وکیل، نویسنده و بانوی اول سابق ایالات متحده است. میشل در طول زندگی خود الگویی برای زنان و دختران بوده است و از آموزش، بهداشت و عدالت اجتماعی حمایت می کند. در این مقاله به بررسی زندگی میشل اوباما از دوران کودکی تا دوران حضورش در کاخ سفید و فراتر از آن خواهیم پرداخت. همچنین تأثیر او بر جامعه و درس هایی که می توانیم از زندگی او بیاموزیم را بررسی خواهیم کرد.

 زندگی اولیه و آموزش

میشل لاوون رابینسون در 17 ژانویه 1964 در شیکاگو، ایلینوی به دنیا آمد. والدینش، فریزر و ماریان رابینسون، اخلاق کاری قوی، عشق به یادگیری و حس اجتماع را در او القا کردند. میشل در دبیرستان Whitney M. Young Magnet تحصیل کرد و در آنجا از نظر تحصیلی عالی بود و خزانه دار شورای دانش آموزی شد. او به دانشگاه پرینستون رفت و در آنجا در رشته جامعه شناسی و مطالعات آفریقایی آمریکایی تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی در سال 1985، او به دانشکده حقوق هاروارد رفت و در سال 1988 مدرک دکترای حقوقی خود را از آنجا گرفت.

 شغل و فعالیت

پس از مدرسه حقوق، میشل به عنوان وکیل در شرکت حقوقی سیدلی آستین مشغول به کار شد. در آنجا بود که او با باراک اوباما، که یکی از همکاران تابستانی این شرکت بود، ملاقات کرد. آنها در سال 1992 ازدواج کردند و دو دختر به نام های مالیا و ساشا دارند. میشل به عنوان دانشیار در دانشگاه شیکاگو و سپس به عنوان مدیر اجرایی روابط اجتماعی و امور خارجی در مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو مشغول به کار شد.

میشل در طول زندگی حرفه ای خود مدافع عدالت اجتماعی و برابری بوده است. او برای ترویج آموزش، بهداشت و سلامتی، به ویژه برای جوامع محروم کار کرده است. در سال 2010، او Let’s Move را راه اندازی کرد! کمپینی که با هدف مبارزه با چاقی کودکان و تشویق به تغذیه سالم و ورزش انجام شد. او همچنین از ابتکار Reach Higher حمایت کرد که جوانان را تشویق به ادامه تحصیلات عالی می کرد.

بانوی اول ایالات متحده

میشل اوباما به عنوان اولین بانوی اول آفریقایی آمریکایی تاریخ ساز شد. در طول مدت حضورش در کاخ سفید، او از پلتفرم خود برای حمایت از تغییرات اجتماعی و الهام بخشیدن به جوانان استفاده کرد. او چندین طرح از جمله اجازه دهید دختران یاد بگیرند، که هدف آن ترویج آموزش برای دختران در سراسر جهان بود، راه اندازی کرد. او همچنین از طریق برنامه نیروهای پیوستن از خانواده های نظامی حمایت کرد و از طریق بیایید حرکت کنیم زندگی سالم را تشویق کرد! پویش.

میشل همچنین در دوران حضورش در کاخ سفید به نماد مد تبدیل شد و انتخاب های مد او توسط زنان در سراسر جهان از نزدیک مشاهده و تقلید شد. لطف، متانت و هوش او تحسین و احترام گسترده ای را برای او به همراه داشت.

download 11zon

 زندگی پس از کاخ سفید

پس از ترک کاخ سفید در سال 2017، میشل همچنان یک چهره تأثیرگذار در جامعه آمریکا بود. او خاطراتی به نام «شدن» نوشت که پرفروش شد و با پیام امید و استقامت خود الهام بخش بسیاری از خوانندگان شد. او همچنین کمپین وقتی همه رای می‌دهیم را راه‌اندازی کرد که هدف آن افزایش مشارکت و مشارکت رای‌دهندگان بود.

میشل علاوه بر فعالیت‌هایش، به الهام بخشیدن به مردم از طریق سخنرانی‌ها و حضورهای عمومی خود ادامه می‌دهد. او به الگویی برای زنان و دختران در سراسر جهان تبدیل شده است و نشان می دهد که با تلاش و اراده، هر چیزی ممکن است.

تأثیر و میراث

تاثیر میشل اوباما بر جامعه را نمی توان نادیده گرفت. او با پیام امید، توانمندسازی و عدالت اجتماعی، میلیون ها نفر را الهام بخشیده است. حمایت او از آموزش، سلامت و تندرستی به بهبود زندگی افراد و جوامع بی شماری کمک کرده است. انتخاب های مد او نیز تأثیر قابل توجهی داشته است و بسیاری از زنان به او به عنوان نماد سبک نگاه می کنند.

میراث میشل همچنان الهام بخش نسل های آینده خواهد بود. کار او به عنوان بانوی اول، فعال و نویسنده اثری پاک نشدنی در جامعه آمریکا و جهان بر جای گذاشته است.

میشل اوباما فردی قابل توجه است که در زندگی خود به موفقیت های بزرگی دست یافته و افراد بی شماری را برای انجام همین کار الهام گرفته است. حمایت او از آموزش، سلامت و عدالت اجتماعی تأثیر قابل توجهی بر جامعه گذاشته است و پیام امید و توانمندسازی او همچنان الهام بخش مردم در سراسر جهان است. میراث او بدون شک الهام بخش نسل های آینده خواهد بود و همه ما می توانیم درس های ارزشمندی از زندگی و کار او بیاموزیم.

جملات زیبا از میشل اوباما :

1. “موفقیت به این نیست که چقدر پول در می آورید، بلکه به تفاوتی است که در زندگی مردم ایجاد می کنید.” – میشل اوباما

2. “ما باید کار بهتری انجام دهیم و خود را در فهرست “کارها” خودمان بالاتر قرار دهیم.” – میشل اوباما

3. «وقتی آنها پایین می آیند، ما بالا می رویم». – میشل اوباما

4. “هیچ محدودیتی برای آنچه ما به عنوان زنان می توانیم انجام دهیم وجود ندارد.” – میشل اوباما

5. “برای مهم بودن لازم نیست فرد متفاوتی باشی. تو در نوع خود مهم هستی.” – میشل اوباما

6. “فقط کاری را انجام دهید که برای شما مفید است، زیرا همیشه کسی وجود خواهد داشت که متفاوت فکر می کند.” – میشل اوباما

7. “زنان، ما آن بریدگی‌ها را به قدری تحمل می‌کنیم که حتی متوجه بریدگی خود نمی‌شویم. ما با بریدگی‌های کوچک زندگی می‌کنیم و هر روز در حال خونریزی هستیم. و هنوز هم در حال بلند شدن هستیم.” – میشل اوباما

8. “من آموخته ام که تا زمانی که به باورها و ارزش هایم پایبند باشم – و از قطب نما اخلاقی خودم پیروی کنم – تنها انتظاراتی که برای انجام آن نیاز دارم، انتظارات خودم است.” – میشل اوباما

9. “ما همیشه باید سه دوست در زندگی خود داشته باشیم: یکی که جلوتر می رود، کسی که به او نگاه می کنیم و دنبالش می کنیم، کسی که در کنار ما قدم می زند، که در تمام مراحل سفر با ما است، و بعد، یکی که به دنبالش می رویم. و بعد از اینکه راه را باز کردیم با خود بیاوریم.” – میشل اوباما

10. “یکی از درس هایی که من با آن بزرگ شدم این بود که همیشه به خود وفادار بمانید و هرگز اجازه ندهید که دیگران شما را از اهدافتان دور کنند.” – میشل اوباما

11. “بیایید خیلی واضح بگوییم: مردان قوی، مردانی که واقعاً الگو هستند، نیازی ندارند زنان را پایین بیاورند تا خود را قدرتمند کنند.” – میشل اوباما

12. “من نمونه ای هستم از آنچه ممکن است وقتی دختران از همان ابتدای زندگی خود مورد محبت و پرورش اطرافیان خود قرار می گیرند.” – میشل اوباما

13. “موفقیت نهایی نیست، شکست کشنده نیست: این شجاعت ادامه دادن است که مهم است.” – میشل اوباما

14. “نترسید. متمرکز باشید. مصمم باشید. امیدوار باشید. توانمند باشید.” – میشل اوباما

15. “شما حق دارید دقیقا همان چیزی باشید که هستید.” – میشل اوباما

1487150276 1437045893 michelle obama and barack obama

حقایقی جالب در مورد میشل اوباما:

1. میشل اوباما اولین بانوی اول آمریکایی آفریقایی تبار ایالات متحده بود.

2. او از دانشگاه پرینستون و دانشکده حقوق هاروارد فارغ التحصیل شد.

3. میشل در حین کار در یک شرکت حقوقی در شیکاگو با باراک اوباما آشنا شد.

4. او دو دختر به نام های مالیا و ساشا دارد.

5. میشل یک مدافع قوی برای آموزش است و چندین ابتکار را برای ترویج آموزش برای دختران در سراسر جهان راه اندازی کرده است.

6. او همچنین مدافع سلامت و تندرستی، به ویژه برای جوامع محروم است.

7. میشل Let’s Move را راه اندازی کرد! کمپینی که با هدف مبارزه با چاقی کودکان و تشویق به تغذیه سالم و ورزش انجام شد.

8. او یک نماد مد است و انتخاب های مد او از نزدیک توسط زنان در سراسر جهان تقلید شده است.

9. میشل خاطره ای به نام «شدن» نوشت که به پرفروش ترین کتاب تبدیل شد و با پیام امید و استقامت خود الهام بخش بسیاری از خوانندگان شد.

10. او در سال های 2009، 2010، 2011، 2012 و 2019 در فهرست 100 فرد تأثیرگذار مجله تایم در جهان قرار گرفت.

11. میشل سخنران ماهری است و چندین سخنرانی الهام بخش در موضوعات مختلف داشته است.

12. او یک مدافع قوی برای خانواده های نظامی است و برنامه نیروهای پیوستن را برای حمایت از آنها راه اندازی کرد.

13. میشل هنرمندی با استعداد است و چندین پرتره کشیده است.

14. او ورزشکار ماهری است و از بازی تنیس و یوگا لذت می برد.

15. میشل به زبان اسپانیایی مسلط است و از مهارت های زبانی خود برای برقراری ارتباط با مخاطبان اسپانیایی زبان استفاده کرده است.

برای خرید کتاب شدن از میشل اوباما در سایت هشتگ کتاب روی قسمت زیر کلیک نمایید .

کتاب شدن | نوشته میشل اوباما | نشر نیک فرجام

 

..

.

.

.

.

.

.

.

.

نقد و بررسی کتاب قانون ده برابر

نقد و بررسی کتاب قورباغه ات را قورت بده

نقد و بررسی کتاب ای کاش وقتی بیست ساله بودم میدانستم

4 نظر در “بیوگرافی میشل اوباما – نویسنده کتاب شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *