معرفی نویسندگان

بیوگرافی میچ آلبوم + حقایق جالب او

آلبوم 1

میچ آلبوم نویسنده، روزنامه نگار و بشردوستی است که قلب خوانندگان سراسر جهان را تسخیر کرده است. کتاب‌های او از جمله «سه‌شنبه‌ها با موری»، «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید» و «برای یک روز دیگر» میلیون‌ها نسخه فروخته و به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند. آلبوم همچنین یک روزنامه نگار ماهر است و بیش از 200 جایزه نویسندگی را برای کار خود به عنوان مقاله نویس و نویسنده برجسته دریافت کرده است. اما نوشته آلبوم فقط برای سرگرم کردن خوانندگان نیست. او از پلتفرم خود برای افزایش آگاهی و بودجه برای اهداف خیریه استفاده می کند و او را به یک نیروی واقعی برای خیر در جهان تبدیل می کند.

سنین جوانی و تحصیل

میچ آلبوم در 23 می 1958 در پاسائیک نیوجرسی از پدر و مادری رودا و ایرا آلبوم به دنیا آمد. او فرزند وسط سه خواهر و برادر بود و در یک خانواده یهودی بزرگ شد. پدر آلبوم صاحب یک تجارت کوچک بود و مادرش خانه دار بود که بعدها معلم شد.

آلبوم یک ورزشکار بااستعداد بود که در فوتبال و بسکتبال بزرگ شد و در آن عالی بود. او دبیرستان را در آکادمی عبری دیترویت بزرگ گذراند، جایی که در تیم بسکتبال مدرسه بازی کرد و کاپیتان سال آخرش نام گرفت. بعد از دبیرستان، آلبوم با بورسیه تحصیلی کامل به دانشگاه برندیس در والتام، ماساچوست رفت. او در کالج به بازی بسکتبال ادامه داد و در سال آخر به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شد.

زمانی که آلبوم براندیس بود، در رشته جامعه شناسی تحصیل کرد و در سال 1979 با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد. او در سال 1982 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روزنامه نگاری از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد.

البوم

در آغاز کار

آلبوم پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد به نیویورک سیتی نقل مکان کرد و کار خود را به عنوان روزنامه نگار ورزشی آغاز کرد. او کار خود را به عنوان یک فریلنسر شروع کرد و برای نشریاتی مانند Sports Illustrated و The Philadelphia Inquirer می نوشت. در سال 1983، آلبوم به عنوان ستون نویس ورزشی برای فورت لادردیل نیوز و سان-سنتینل در فلوریدا استخدام شد. او سپس در سال 1985 به عنوان یک ستون نویس ورزشی برای مطبوعات آزاد دیترویت رفت.

آلبوم به سرعت نام خود را به عنوان یک مقاله نویس با استعداد و روشنگر بر سر زبان ها انداخت. او ورزش های مختلفی از جمله فوتبال، بسکتبال و بیسبال را پوشش داد و در مورد ورزشکاران حرفه ای و آماتور نوشت. نوشته آلبوم اغلب به دلیل عمق احساسی و توانایی آن در به تصویر کشیدن جنبه انسانی ورزش مورد تحسین قرار می گرفت.

آلبوم علاوه بر روزنامه‌نگاری ورزشی، به شخصیت رادیویی و تلویزیونی نیز تبدیل شد. او مجری یک برنامه رادیویی به نام “نمایش آلبوم میچ” در WJR-AM در دیترویت بود و مفسر منظم “گزارشگران ورزشی” و “شمارش معکوس یکشنبه NFL” در ESPN بود.

حرفه ادبی

علی رغم موفقیتش به عنوان یک روزنامه نگار ورزشی، آلبوم همیشه آرزو داشت که یک رمان نویس باشد. او در سال 1995 اولین کتاب خود را با عنوان “آلبوم زنده” که مجموعه ای از ستون های ورزشی خود بود منتشر کرد. این کتاب پرفروش بود و منجر به انتشار اولین رمان او به نام “پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید” در سال 2003 شد.

«پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید» داستان ادی پیرمردی است که می میرد و به بهشت می رود. او در آنجا با پنج نفر آشنا می شود که تأثیر قابل توجهی در زندگی او داشتند و درس های مهمی در مورد بخشش و به هم پیوستگی همه افراد می آموزد. این کتاب موفقیت بزرگی داشت و بیش از 10 میلیون نسخه فقط در ایالات متحده فروخت و بیش از دو سال در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز ماند.

آلبوم “پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید” را با چندین رمان پرفروش دیگر از جمله “برای یک روز دیگر”، “کمی ایمان داشته باشید” و “اولین تماس تلفنی از بهشت” دنبال کرد. کتاب های او به بیش از 40 زبان ترجمه شده و بیش از 40 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.

ها با موری 1

“سه شنبه ها با موری”

با وجود موفقیت رمان هایش، آلبوم شاید بیشتر به خاطر کتاب خاطراتش «سه شنبه ها با موری» شناخته شود. این کتاب داستان رابطه آلبوم با استاد سابق کالج خود موری شوارتز را که در حال مرگ بر اثر بیماری لو گریگ بود، روایت می کند. آلبوم در هفته های منتهی به مرگ شوارتز هر سه شنبه به دیدار شوارتز می رفت و آن دو درباره موضوعاتی مانند عشق، مرگ و معنای زندگی بحث می کردند.

«سه‌شنبه‌ها با موری» در سال 1997 پرفروش شد و از آن زمان تاکنون بیش از 15 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. این کتاب به صورت یک فیلم تلویزیونی و یک نمایش صحنه ای ساخته شده است و از آن به عنوان ابزار آموزشی در کلاس های درس و خانه های سالمندان در سراسر جهان استفاده شده است.

کار خیریه

آلبوم از موفقیت خود به عنوان یک نویسنده و روزنامه نگار برای کمک به جامعه خود و افزایش آگاهی و کمک مالی برای اهداف خیریه استفاده کرده است. در سال 1995، او پس از مشاهده اثرات مخرب فقر و بیماری در هائیتی، به همراه همسرش، جانین سابینو، “ماموریت هائیتی ایمان داشته باشید” را تأسیس کرد. این ماموریت غذا، سرپناه، آموزش و مراقبت های پزشکی را برای کودکان در کشور فقیر فراهم می کند .

آلبوم علاوه بر کارش با ماموریت  “ماموریت هائیتی ایمان داشته باشید” از بسیاری از سازمان های خیریه دیگر نیز حمایت کرده است. او میلیون ها دلار به سازمان هایی مانند ماموریت نجات دیترویت، انجمن ALS و بنیاد تومور کودکان کمک کرده است. او همچنین کمپین های جمع آوری کمک های مالی را برای اهدافی مانند امدادرسانی به طوفان و تلاش های امدادی COVID-19 رهبری کرده است.

فعالیت های بشردوستانه آلبوم برای او جوایز و افتخارات متعددی به همراه داشته است، از جمله جایزه معتبر رد اسمیت برای یک عمر دستاورد در روزنامه نگاری ورزشی و مدال افتخار جزیره الیس، که از افرادی که کمک های قابل توجهی به جوامع خود و در کل ایالات متحده داشته اند قدردانی می کند. .

فلسفه زندگی

نویسندگی و کار خیریه آلبوم در حس عمیق شفقت و اعتقاد به قدرت ارتباط انسانی ریشه دارد. کتاب‌های او اغلب مضامینی مانند عشق، بخشش، و اهمیت خانواده و اجتماع را بررسی می‌کنند.

فلسفه آلبوم را شاید بتوان به بهترین نحو در نقل قولی از «سه‌شنبه‌ها با موری» خلاصه کرد: «مهم‌ترین چیز در زندگی این است که یاد بگیریم چگونه عشق را ابراز کنیم، و اجازه دهیم عشق وارد شود». آلبوم بر این باور است که همه ما توانایی ایجاد تأثیر مثبت بر جهان را داریم و با از خود گذشتگی و ارتباط با دیگران، می توانیم جامعه ای بهتر و دلسوزتر ایجاد کنیم.

البوم ۱ 1

نتیجه

میچ آلبوم نویسنده، روزنامه‌نگار و بشردوستی است که زندگی‌های بی‌شماری را با آثارش تحت تأثیر قرار داده است. کتاب‌های او میلیون‌ها نسخه فروخته و به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند و روزنامه‌نگاری او بیش از 200 جایزه برای او به ارمغان آورده است. اما نوشته آلبوم فقط برای سرگرم کردن خوانندگان نیست. او از پلتفرم خود برای افزایش آگاهی و بودجه برای اهداف خیریه استفاده می کند و او را به یک نیروی واقعی برای خیر در جهان تبدیل می کند.

زندگی و کار آلبوم گواهی بر قدرت شفقت، ارتباط و خدمت است. او با نویسندگی و انسان دوستانه‌اش نشان داده است که همه ما می‌توانیم تغییری در جهان ایجاد کنیم، مهم نیست که اقداماتمان چقدر بزرگ یا کوچک به نظر می‌رسند. نمونه آلبوم برای همه ما الهام بخش است و میراث او بر نسل های آینده تأثیر خواهد گذاشت.

حقایق جالب در مورد میچ آلبوم

1. میچ آلبوم یک ورزشکار با استعداد در دبیرستان و کالج بود که هم بسکتبال و هم فوتبال بازی می کرد.
2. با درجه ممتاز از دانشگاه براندیس در رشته جامعه شناسی فارغ التحصیل شد.
3. آلبوم فوق لیسانس خود را در رشته روزنامه نگاری از دانشگاه کلمبیا گرفت.
4. او بیش از 200 جایزه نویسندگی را برای کار خود به عنوان مقاله نویس و نویسنده داستان دریافت کرده است.
5. آلبوم چندین رمان پرفروش از جمله “پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید” و “برای یک روز دیگر” نوشته است.
6. او بیشتر به خاطر کتاب خاطراتش به نام «سه شنبه ها با موری» شناخته می شود که بیش از 15 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.
7. آلبوم همچنین یک شخصیت موفق رادیویی و تلویزیونی است که مجری یک برنامه رادیویی است و مرتباً در ESPN ظاهر می شود.
8. او در سال 1995 “ماموریت Haiti Haiti” را با همسرش تأسیس کرد که غذا، سرپناه، آموزش و مراقبت های پزشکی را برای کودکان در هائیتی فراهم می کند.
9. آلبوم میلیون ها دلار به سازمان های خیریه از جمله ماموریت نجات دیترویت، انجمن ALS و بنیاد تومور کودکان کمک کرده است.
10. او با جوایز متعددی برای کارهای بشردوستانه اش از جمله مدال افتخار جزیره الیس شناخته شده است.
11. آلبوم یک نوازنده با استعداد است که پیانو می نوازد و برای کتاب ها و پروژه های خود موسیقی می سازد.
12. او همچنین نمایشنامه نویس است و چندین کتابش برای صحنه نمایش اقتباس شده است.
13. آلبوم یکی از همکاران دائمی مطبوعات آزاد دیترویت و هافینگتون پست است.
14. او به تالار مشاهیر ورزشی میشیگان معرفی شده است.
15. Albom سخنران محبوبی است و در دانشگاه ها، کنفرانس ها و رویدادهای دیگر در سراسر جهان سخنرانی کرده است.
16. مجله تایم او را به عنوان یکی از 100 فرد تأثیرگذار انتخاب کرده است.
17. کتاب های آلبوم به بیش از 40 زبان ترجمه شده است.
18. او با همسرش، جانین سابینو، در میشیگان زندگی می کند.

جملات معروف میچ آلبوم

1. “مهم ترین چیز در زندگی این است که یاد بگیریم چگونه عشق را ابراز کنیم و اجازه دهیم آن وارد شود.”
2. “همه پایان ها نیز آغاز هستند. ما در آن زمان آن را نمی دانیم.”
3. «راهی که به زندگی تان معنا پیدا می کنید این است که خودتان را وقف دوست داشتن دیگران کنید، خود را وقف اجتماع اطرافتان کنید و خودتان را وقف خلق چیزی کنید که به شما هدف و معنا بدهد».
4. «همدیگر را دوست داشته باشید یا هلاک شوید».
5. “بخشش فراموش کردن نیست، بلکه رها کردن گلوی دیگری است.”
6. “فرهنگی که ما داریم باعث نمی شود مردم نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند. و شما باید آنقدر قوی باشید که اگر فرهنگ کار نمی کند، آن را نخرید.”
7. “همه می دانند که قرار است بمیرند، اما هیچ کس آن را باور نمی کند. اگر این کار را می کردیم، کارها را طور دیگری انجام می دادیم.”
8. “تنها زمانی را که تلف می کنیم، زمانی است که صرف این فکر می کنیم که تنها هستیم.”
9. “مردن تنها یک چیز است که باید برای آن غمگین بود… ناخوش زیستن چیز دیگری است.”
10. «حقیقت این است که وقتی یاد گرفتی چگونه مردی را یاد گرفتی، یاد می‌گیرید که چگونه زندگی کنی».
11. “نحوه دیدن جهان بستگی به پنجره ای دارد که انتخاب می کنید.”
12. “هیچ عمل تصادفی وجود ندارد… همه ما به هم متصل هستیم… شما نمی توانید یک زندگی را از زندگی دیگر جدا کنید تا اینکه نسیمی را از باد جدا کنید.”
13. “همه ما مشتاق چیزهایی هستیم که از دست داده ایم . اما گاهی اوقات چیزهایی را که داریم فراموش می کنیم.”
14. “زمان آن چیزی نیست که شما فکر می کنید. مردن؟ پایان همه چیز نیست. ما فکر می کنیم همین است. اما آنچه روی زمین اتفاق می افتد فقط آغاز است.”
15. “گاهی اوقات وقتی چیزی با ارزش را قربانی می کنید، واقعاً آن را از دست نمی دهید، فقط آن را به دیگری منتقل می کنید.”
16. “زندگی مجموعه ای از عقب و جلوها است. شما می خواهید یک کار را انجام دهید، اما مجبورید کار دیگری انجام دهید. چیزی به شما آسیب می زند، اما می دانید که نباید انجام شود. شما برخی چیزها را بدیهی می گیرید، حتی زمانی که شما می دانید که هرگز نباید چیزی را بدیهی بدانید.”
17. “راهی که شما به زندگی خود معنا پیدا می کنید این است که خود را وقف دوست داشتن دیگران کنید، خود را وقف جامعه اطراف خود کنید و خود را وقف خلق چیزی کنید که به شما هدف و معنا می بخشد.”
18. «در این دنیا چیزی به نام «خیلی دیر» وجود ندارد. ما تا زمانی که هنوز زنده ایم همیشه امید داریم.”

اگر به خرید رمان ها و خرید کتاب های روانشناسی میچ البوم علاقه مندید میتوانید اسم نویسنده را در قسمت جستجو سایت هشتگ کتاب وارد کنید و آن را سفارش دهید و هزینه ارسال اولین سفارشتان را مهمان ما هستید و ارسال رایگان میباشد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

نقد و بررسی رمان زیبای جین ایر

نقد و بررسی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

نقد و بررسی رمان خوشه های خشم

یک نظر در “بیوگرافی میچ آلبوم + حقایق جالب او

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *