مجله هشتگ کتاب

چگونه ایکیگای ( هدف ) را در زندگی خود پیدا کنیم ؟

زندگی ما چیستا ؟ 1

آیا تا به حال احساس کرده اید که در حال گذراندن مراحل زندگی هستید، بدون هیچ گونه احساس واقعی برای هدف یا جهت؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا اینجا هستید و قرار است با زندگی خود چه کار کنید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. بسیاری از مردم برای یافتن معنا و هدف در زندگی خود تلاش می کنند و این می تواند یک سفر دشوار و خسته کننده باشد. با این حال، مفهومی از فرهنگ ژاپنی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند تا در زندگی خود وضوح و جهت پیدا کنیم. به آن ایکیگای می گویند.

ایکیگای چیست؟

ایکیگای یک اصطلاح ژاپنی است که به معنای “دلیلی برای بودن” است. این مفهومی است که عمیقاً در فرهنگ ژاپن ریشه دوانده است و اعتقاد بر این است که یکی از دلایلی است که ژاپن یکی از بالاترین امید به زندگی در جهان را دارد. در اصل، ایکیگای محل تلاقی چهار عنصر است:

1. چیزی که دوست داری
2. آنچه در آن مهارت دارید
3. آنچه جهان به آن نیاز دارد
4. چیزی که می توان برای آن پول پرداخت کرد

وقتی محل تلاقی این چهار عنصر را پیدا کردید، ایکیگای خود را پیدا کرده اید. این دلیل برای بودن شماست، چیزی که باعث می شود از زندگی خود احساس رضایت و رضایت کنید.

samurai with sword outdoors 11zon

چگونه ایکیگای خود را پیدا کنیم ؟

پیدا کردن ایکیگای خود همیشه آسان نیست، اما ارزش تلاش را دارد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای کشف ایکیگای خود بردارید:

مرحله 1: آنچه را که دوست دارید شناسایی کنید

اولین قدم برای پیدا کردن ایکیگای خود این است که آنچه را که دوست دارید شناسایی کنید. این می تواند هر چیزی باشد، از یک سرگرمی گرفته تا یک شغل و هدفی که شما به آن علاقه دارید. به این فکر کنید که چه چیزی شما را خوشحال می کند، چه چیزی شما را شاد می کند، و چه کارهایی را می توانید ساعت ها بدون حوصله انجام دهید.

مرحله 2: شناسایی کنید که در چه چیزی مهارت دارید

مرحله دوم این است که تشخیص دهید در چه چیزی مهارت دارید. این می تواند یک مهارت، یک استعداد یا حتی یک ویژگی شخصیتی باشد. به این فکر کنید که به طور طبیعی برای شما چه اتفاقی می افتد، در چه چیزی برتر هستید و دیگران در گذشته از شما تعریف کرده اند.

مرحله 3: آنچه جهان به آن نیاز دارد را شناسایی کنید

گام سوم، شناسایی نیازهای جهان است. این می تواند مشکلی باشد که نیاز به حل دارد، نیازی که برآورده نمی شود، یا راهی برای تبدیل جهان به مکانی بهتر. به این فکر کنید که چه چیزی می توانید به جهان کمک کنید، چه کاری می توانید انجام دهید تا تغییر ایجاد کنید، و چه چیزی جهان را به مکانی بهتر تبدیل می کند.

مرحله 4: مشخص کنید برای چه چیزی می توانید پول دریافت کنید

مرحله چهارم و آخر این است که مشخص کنید برای چه چیزی می توانید پول دریافت کنید. این می تواند شغل، کسب و کار یا خدماتی باشد که می توانید ارائه دهید. به این فکر کنید که برای امرار معاش چه کاری می توانید انجام دهید، چه مهارت ها یا خدماتی می توانید ارائه دهید، و مردم حاضرند برای چه چیزی هزینه کنند.

مرحله 5: تقاطع را پیدا کنید

هنگامی که این چهار عنصر را شناسایی کردید، آخرین مرحله این است که تقاطع را پیدا کنید. به دنبال نقاط مشترک بین آنها باشید و ببینید کجا با هم تداخل دارند. اینجا جایی است که Ikigai خود را پیدا خواهید کرد.

asian women traditional japanese kimonos fushimi inari shrine kyoto japan 11zon

نمونه هایی از ایکیگای

در اینجا چند نمونه از Ikigai آورده شده است تا به شما ایده ای از ظاهر آن در عمل بدهد:

– معلمی که عاشق تدریس است، در آن مهارت دارد، معتقد است که آموزش برای دنیا مهم است و برای کارش پول می گیرد.
– نوازنده ای که عاشق نواختن موسیقی است، در آن استعداد دارد، معتقد است موسیقی می تواند شادی و شفا را برای جهان به ارمغان بیاورد و برای اجراهایش پول می گیرد.
– یک مددکار اجتماعی که عاشق کمک به دیگران است، در ایجاد روابط مهارت دارد، معتقد است که همه سزاوار این هستند که با وقار و احترام رفتار شود و برای خدماتش دستمزد دریافت می کند.
– آشپزی که عاشق آشپزی است، در تهیه غذاهای خوشمزه مهارت دارد، معتقد است که غذا بخش مهمی از فرهنگ و جامعه است و برای خلاقیت های آشپزی خود پول می گیرد.

مزایای یافتن ایکیگای چیست ؟

پیدا کردن ایکیگای می تواند فواید زیادی برای زندگی شما داشته باشد، از جمله:

– احساس هدف و جهت
– افزایش انگیزه و انگیزه
– رضایت و رضایت بیشتر
– بهبود روحی و روانی
– افزایش انعطاف پذیری و توانایی مقابله با چالش ها

 

پیدا کردن ایکیگای خود یک رویداد یک بار نیست، بلکه یک فرآیند مداوم است. این نیاز به خود اندیشی، کاوش و آزمایش دارد. با این حال، تلاش ارزش آن را دارد. وقتی ایکیگای خود را پیدا کردید، احساس وضوح و هدفی خواهید داشت که شما را در طول سفر زندگیتان راهنمایی می کند. پس برای کشف علایق، مهارت ها و ارزش های خود وقت بگذارید و ایکیگای خود را پیدا کنید.

در اینجا چند نمونه دیگر از ایکیگای آورده شده است:

1. نویسنده ای که عاشق نوشتن است، در انتقال ایده ها مهارت دارد، معتقد است داستان ها می توانند زندگی مردم را تغییر دهند و برای کارشان دستمزد می گیرند.

2. پزشکی که عاشق کمک به مردم است، در تشخیص و درمان بیماری ها مهارت دارد، معتقد است که مراقبت های بهداشتی یک حق اساسی انسان است و برای خدمات آنها پول می گیرد.

3. هنرمندی که عاشق خلق هنر است، در بیان احساسات و ایده ها از طریق کار خود مهارت دارد، معتقد است که هنر می تواند الهام بخش و برانگیختن اندیشه باشد و برای خلاقیت هایش پول می گیرد.

4. یک کارآفرین اجتماعی که عاشق حل مشکلات است، در شناسایی راه حل های نوآورانه مهارت دارد، معتقد است که کسب و کار می تواند نیرویی برای تغییرات مثبت باشد و برای محصولات یا خدمات خود دستمزد دریافت می کند.

5. دانشمندی که عاشق تحقیق است، در تجزیه و تحلیل داده ها و انجام آزمایش مهارت دارد، معتقد است که دانش می تواند منجر به پیشرفت و درک شود و برای تحقیق خود پول می گیرد.

6. مربی که دوست دارد به دیگران کمک کند تا به اهدافشان برسند، در ایجاد انگیزه و راهنمایی افراد مهارت دارد، معتقد است که همه پتانسیل موفقیت را دارند و برای خدمات مربیگری خود دستمزد دریافت می کنند.

7. مراقبی که عاشق مراقبت از دیگران است، در ارائه حمایت های جسمی و عاطفی ماهر است، معتقد است که همه سزاوار این هستند که با شفقت و مهربانی با او رفتار شود و برای خدمات مراقبتی خود دستمزد دریافت می کند.

8. یک متخصص رسانه های اجتماعی که عاشق تولید محتوا است، در ایجاد جوامع و تعامل با مخاطبان مهارت دارد، معتقد است که رسانه های اجتماعی می توانند ابزار قدرتمندی برای ارتباط و ارتباط باشند و برای خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی خود دستمزد دریافت می کنند.

9. یک مربی تناسب اندام که دوست دارد به افراد کمک کند تا سلامتی خود را بهبود بخشند، در طراحی برنامه های تمرینی موثر مهارت دارد، معتقد است که ورزش می تواند سلامت جسمی و روحی افراد را بهبود بخشد و برای خدمات آموزشی آنها دستمزد دریافت می کند.

10. داوطلبی که دوست دارد به جامعه خود کمک کند، در سازماندهی و هماهنگی رویدادها ماهر است، معتقد است که همه مسئولیت کمک به دیگران را دارند و برای کار داوطلبانه خود پولی دریافت نمی کنند.

اینها تنها چند نمونه از چگونگی تجلی ایکیگای در حرفه ها و زمینه های مختلف است. به یاد داشته باشید، پیدا کردن ایکیگای خود یک سفر شخصی و منحصربه‌فرد است و کشف آن زمان و تلاش می‌برد. با این حال، پاداش زندگی با هدف و معنا غیرقابل اندازه گیری است.

woman traveler with backpack fushimi inari taisha shrine kyoto japan 11zon

برخی از موانع رایج برای یافتن ایکیگای چیست؟

در حالی که پیدا کردن ایکیگای می‌تواند تجربه‌ای عمیقاً رضایت‌بخش و لذت‌بخش باشد، مهم است که اذعان کنیم که این سفر نیز می‌تواند چالش‌برانگیز و پر از موانع باشد. در اینجا برخی از موانع رایجی که ممکن است افراد هنگام تلاش برای یافتن ایکیگای خود با آن مواجه شوند، آورده شده است:

1. ترس و شک به خود: ترس و شک به خود می تواند ما را از کشف علایق و ریسک کردن باز دارد. ممکن است در مورد شکست یا طرد شدن نگران باشیم و خودمان را متقاعد کنیم که به اندازه کافی خوب نیستیم تا آنچه را که واقعاً دوست داریم دنبال کنیم.

2. فشار دیگران: گاهی اوقات، انتظارات و نظرات دیگران می تواند بر تصمیمات ما تأثیر بگذارد و این احساس را در ما ایجاد کند که باید شغل یا مسیر خاصی را دنبال کنیم، حتی اگر با ارزش ها و علایق ما همسو نباشد.

3. عدم شفافیت: تشخیص علایق و نقاط قوت می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر فرصت کشف کامل آنها را نداشته باشیم. ممکن است در مورد کاری که می‌خواهیم انجام دهیم و به کجا می‌خواهیم در زندگی برویم، تردید داشته باشیم.

4. محدودیت های مالی: محدودیت های مالی می تواند انتخاب های ما را محدود کند و در صورت عدم تامین درآمد پایدار، پیگیری علایق ما را دشوار کند. ممکن است احساس کنیم که باید رویاهای خود را قربانی کنیم تا بتوانیم زندگی خود را تامین کنیم.

5. فرسودگی شغلی: فرسودگی شغلی زمانی رخ می دهد که ما آنقدر روی دستیابی به اهداف خود متمرکز باشیم که از رفاه خود غافل شویم و آنچه را که واقعا برایمان مهم است از دست بدهیم. ما ممکن است احساس خستگی، عدم برآورده شدن و قطع ارتباط با علایق خود کنیم.

6. عدم حمایت: اگر از خانواده، دوستان یا مربیان حمایتی نداشته باشیم، یافتن ایکیگای خود می‌تواند یک سفر تنهایی و منزوی باشد. ممکن است احساس کنیم که در مقابل غلات حرکت می کنیم و هیچ کس رویاها و آرزوهای ما را نمی فهمد.

7. مقایسه و کمال گرایی: مقایسه خود با دیگران و تلاش برای کمال می تواند ما را به این احساس برساند که هرگز به اندازه کافی خوب نیستیم. ممکن است احساس کنیم که باید در همه چیز بهترین باشیم و هر شکستی بازتابی از ارزش ماست.

مهم است که بدانیم این موانع طبیعی هستند و می توان با زمان، تلاش و حمایت بر آنها غلبه کرد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که یافتن ایکیگای ما یک سفر است، نه یک مقصد. ممکن است در این مسیر با موانع و موانعی روبرو شویم، اما با صبر و پشتکار می‌توانیم هدف خود را کشف کنیم و زندگی رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم.

16392248 5754973 scaled

معرفی کتاب ایکیگای

یکی از پرطرفدارترین کتاب‌ها با موضوع ایکیگای کتاب «ایکیگای: راز ژاپنی برای یک زندگی طولانی و شاد» نوشته هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس است. این کتاب بر اساس تحقیقات و مصاحبه نویسندگان با مردم در اوکیناوا، ژاپن که به داشتن یکی از بالاترین امید به زندگی در جهان شناخته شده است، مفهوم ایکیگای و اینکه چگونه می تواند به ما کمک کند زندگی معنادارتر و رضایت بخشی داشته باشیم را بررسی می کند. .

در این کتاب که در زمینه کتاب های روانشناسی است ، نویسندگان چهار عنصر ایکیگای (آنچه را دوست دارید، در چه چیزی خوب هستید، آنچه دنیا به آن نیاز دارد و چه چیزی می‌توانید برای شما پول پرداخت کنید) را تجزیه می‌کنند و تمرین‌ها و مثال‌هایی را ارائه می‌کنند تا به خوانندگان کمک کنند تا ایکیگای خودشان را کشف کنند. . آنها همچنین به بررسی بافت فرهنگی و تاریخی ایکیگای و چگونگی تکامل آن در طول زمان در ژاپن می پردازند.

“ایکیگای: راز ژاپنی برای زندگی طولانی و شاد” به دلیل سبک نوشتاری جذاب، توصیه های روشنگر و داستان های الهام بخش نقدهای مثبت دریافت کرده است. برای هر کسی که به دنبال یافتن هدف و معنای بیشتری در زندگی خود است و می‌خواهد در مورد قدرت ایکیگای بیشتر بیاموزد، خواندنی عالی است.

برای خرید این کتاب با ارسال رایگان در سایت هشتگ کتاب روی قسمت زیر کلیک کنید

کتاب ایکیگای راز ژاپنی ها برای زندگی شاد و عمر طولانی

 

.

.

.

.

.

.

فرد مناسب مان چه نشانه هایی دارد ؟

راهکار هایی برای داشتن یک زندگی شاد

چگونه با افراد سمی مقابله کنیم ؟

2 نظر در “چگونه ایکیگای ( هدف ) را در زندگی خود پیدا کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *