مجله هشتگ کتاب

چرا باید سه گانه یووال نوح هراری را بخوانیم ؟

نوح هراری 1

یووال نوح هراری مورخ و نویسنده مشهوری است که با کتاب‌هایش درباره تاریخ بشریت شهرت بین‌المللی به دست آورده است. سه گانه او، متشکل از انسان خردمند انسان خدا گونه و کتاب ۲۱ درس برای قرن بیست و یک میباشد به یکی از پرفروش ترین ها و یکی از پایه های اصلی ادبیات مدرن تبدیل شده است. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا باید سه گانه یووال نوح هراری را مطالعه کنیم و چگونه می تواند به ما در درک گذشته، حال و آینده کمک کند.

 درک گذشته ما انسان خردمند

اولین کتاب از سه گانه هراری با نام انسان خردمند به بررسی تاریخ بشریت از ظهور انسان خردمند تا امروز می پردازد. طیف گسترده ای از موضوعات از جمله تکامل انسان ها، توسعه کشاورزی، ظهور امپراتوری ها و تأثیر فناوری بر جامعه را پوشش می دهد.

با مطالعه «انسان خردمند» می‌توانیم درک عمیق‌تری از گذشته خود و چگونگی شکل‌دهی آن به دنیای امروزی که در آن زندگی می‌کنیم به دست آوریم. ما می‌توانیم درباره چالش‌ها و پیروزی‌های اجدادمان و اینکه چگونه بر فرهنگ، سیاست و اقتصاد ما تأثیر گذاشته‌اند، بیاموزیم. ما همچنین می‌توانیم بینشی در مورد تغییرات اجتماعی و تکنولوژیکی که در طول تاریخ رخ داده‌اند و اینکه چگونه بر زندگی ما تأثیر گذاشته‌اند، به دست آوریم.

کاوش آینده ما با انسان خداگونه

دومین کتاب از سه گانه هراری، “انسان خداگونه” به بررسی آینده بشریت و تأثیر بالقوه فناوری بر زندگی ما می پردازد. به موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، مهندسی ژنتیک و امکان جاودانگی می پردازد.

با مطالعه “انسان خداگونه” می توانیم درک عمیق تری از پیشرفت های تکنولوژیکی که آینده ما را شکل می دهند به دست آوریم. ما می توانیم در مورد مزایا و خطرات بالقوه این پیشرفت ها و اینکه چگونه ممکن است بر جامعه و زندگی ما تأثیر بگذارند، بیاموزیم. ما همچنین می‌توانیم بینش‌هایی درباره معضلات اخلاقی و اخلاقی که ممکن است با ادامه پیشرفت تکنولوژیک با آن‌ها مواجه شویم، به دست آوریم.

 پیمایش در زمان حال حاضر با 21 درس برای قرن 21

سومین کتاب از سه گانه هراری، “21 درس برای قرن 21” مجموعه ای از مقالات است که به بررسی مسائل مبرم زمان ما می پردازد. موضوعاتی مانند ملی گرایی، تروریسم، اخبار جعلی و آینده کار را پوشش می دهد.

با مطالعه «21 درس برای قرن بیست و یکم»، می‌توانیم درک عمیق‌تری از چالش‌هایی که در عصر حاضر با آن‌ها روبرو هستیم به دست آوریم. ما می‌توانیم درباره مسائل پیچیده‌ای که دنیای ما را شکل می‌دهند و اینکه چگونه می‌توانیم آنها را برای ایجاد آینده‌ای بهتر برای خود و نسل‌های آینده هدایت کنیم، بیاموزیم.

مطالعه سه گانه یووال نوح هراری می تواند درک عمیق تری از گذشته، حال و آینده خود را به ما ارائه دهد. این می تواند به ما کمک کند تا در مورد چالش ها و فرصت هایی که به عنوان یک گونه با آن ها روبرو هستیم، و اینکه چگونه می توانیم در آنها برای ایجاد دنیایی بهتر حرکت کنیم، بینشی به دست آوریم. با کاوش در تاریخ بشریت، تأثیر بالقوه فناوری، و مسائل مبرم زمانه ما، می توانیم درک جامع تری از جهان پیرامون خود به دست آوریم. بنابراین، مطالعه سه گانه یووال نوح هراری نه تنها از نظر فکری محرک است، بلکه برای رشد شخصی ما و بهبود جامعه نیز حیاتی است.

برخی از جملات این سه گانه

«انقلاب شناختی بر این اساس نقطه ای است که تاریخ استقلال خود را از زیست شناسی اعلام کرد».
“انقلاب کشاورزی بزرگترین تقلب تاریخ بود.”
“عصر مدرن شاهد ظهور تعدادی از ادیان جدید حقوق طبیعی مانند لیبرالیسم، کمونیسم، سرمایه داری، ناسیونالیسم و نازیسم بوده است.”
“جالب ترین مکان جهان از منظر مذهبی، دولت اسلامی یا واتیکان نیست، بلکه دره سیلیکون است.”
“انسان ها اکنون در حال ایجاد یک نوع کاملاً جدید از جامعه هستند و ما این کار را با ارتقاء انسان خردمند به چیزی متفاوت انجام می دهیم.”
“ظهور هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی به این معنی است که در آینده ثروتمندان ممکن است برای همیشه زندگی کنند، در حالی که فقیرها پیش از موعد خواهند مرد.”
“در جهانی غرق در اطلاعات نامربوط، وضوح قدرت است.”
“فرهنگ تمایل دارد که استدلال کند که فقط چیزهای غیرطبیعی را ممنوع می کند. اما از منظر زیست شناختی، هیچ چیز غیرطبیعی نیست. هر چیزی که ممکن است طبق تعریف نیز طبیعی است.”
«هیچ خدایی در جهان هستی، نه ملتی، نه پولی، نه حقوق بشری، نه قانونی و نه عدالتی خارج از تصورات مشترک انسان ها وجود دارد».
«از زمان انقلاب شناختی، انسان‌های خردمند در واقعیتی دوگانه زندگی می‌کنند. از یک سو واقعیت عینی رودخانه‌ها، درختان و شیرها؛ و از سوی دیگر واقعیت تصوری خدایان ملت ها و شرکت ها».
“ایده اراده آزاد یک اسطوره است.”
“الگوریتم ها ما را زیر نظر دارند و در درک آنچه ما می خواهیم و آنچه باید بخواهیم بهتر می شوند.”
«بزرگترین کشف علمی، کشف جهل بود».
“در جهانی غرق در اطلاعات نامربوط، وضوح قدرت است.”

برای خرید کتاب های روانشناسی و خرید کتاب های توسعه فردی میتوانید روی قسمت دسته بندی کتاب ها کلیک نمایید برای خرید کتاب های معرفی شده روی اسم هر کدام کلیک کنید اولین خرید شما در هشتگ کتاب همراه با ارسال رایگان میباشد.

خرید کتاب انسان خردمند

خرید کتاب انسان خداگونه

خرید کتاب بیست و یک درس برای قرن ۲۱

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

نقد و بررسی رمان شاهکار جنگ و صلح

نقد و بررسی کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

نقد و بررسی کتاب آیین دوست یابی

یک نظر در “چرا باید سه گانه یووال نوح هراری را بخوانیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *