نقد و بررسی کتاب

نقد و بررسی کتاب آدم های سمی

کتاب آدم های سمی 2

افراد سمی کسانی هستند که می توانند زندگی ما را بدبخت کنند. آنها می توانند انرژی ما را تخلیه کنند، احساس ناامنی در ما ایجاد کنند و باعث استرس غیر ضروری شوند. آنها را می توان در زندگی شخصی ما، مانند اعضای خانواده، دوستان و شرکای عاشقانه، و همچنین در زندگی حرفه ای ما، مانند روسا، همکاران و مشتریان پیدا کرد. برخورد با افراد سمی می تواند چالش برانگیز باشد و می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روانی و عاطفی ما داشته باشد.

دکتر لیلیان گلس در کتاب خود با عنوان «افراد سمی»، راهبردهای عملی برای برخورد با افراد سمی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد. دکتر گلس یک متخصص ارتباطات و روانشناسی است که با مشتریان برجسته متعددی از جمله FBI، CIA و سرویس مخفی ایالات متحده کار کرده است.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول خوانندگان را با افراد سمی از جمله ویژگی ها و رفتارهای آنها آشنا می کند. بخش دوم راهبردهایی را برای برخورد با افراد سمی در محل کار ارائه می‌کند، مانند تعیین مرزها، استفاده از تکنیک‌های ارتباطی مؤثر و اجتناب از تله‌های سمی. بخش سوم بر روی برخورد با افراد سمی در زندگی شخصی ما متمرکز است، از جمله اعضای خانواده، دوستان و شرکای عاشقانه.

بخش اول: آشنایی با افراد سمی

در بخش اول کتاب، دکتر گلس مروری بر افراد سمی در اختیار خوانندگان قرار می دهد. او توضیح می دهد که افراد سمی کسانی هستند که از نظر عاطفی و روانی برای دیگران مخرب هستند. آنها می توانند دستکاری، کنترل کننده و توهین آمیز باشند. دکتر گلس انواع مختلفی از افراد سمی را شناسایی می کند، از جمله منتقد، کنترل کننده، دستکاری کننده و قربانی.

دکتر گلس همچنین توضیح می دهد که افراد سمی می توانند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روانی و عاطفی ما داشته باشند. آنها می توانند باعث استرس، اضطراب و افسردگی شوند. علاوه بر این، افراد سمی می توانند انرژی ما را تخلیه کنند و احساس ناامنی در ما ایجاد کنند. دکتر گلس نمونه‌هایی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که نشان می‌دهد چگونه افراد سمی می‌توانند بر زندگی ما تأثیر بگذارند، مانند سوء استفاده کلامی، قلدری، و دستکاری عاطفی.

بخش دوم: برخورد با افراد سمی در محیط کار

در قسمت دوم کتاب، دکتر گلس راهکارهای عملی برای برخورد با افراد سمی در محل کار را در اختیار خوانندگان قرار می دهد. او بر اهمیت تعیین مرزها و استفاده از تکنیک های ارتباط موثر تاکید می کند. دکتر گلس نمونه هایی از نحوه تعیین حد و مرز با افراد سمی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد، مانند گفتن “من با این گفتگو راحت نیستم” یا “من از لحن شما قدردانی نمی کنم.”

دکتر گلس همچنین اهمیت ارتباط موثر در برخورد با افراد سمی را توضیح می دهد. او نکاتی را برای برقراری ارتباط قاطعانه به خوانندگان ارائه می دهد، مانند استفاده از عبارات «من» به جای جملات «تو». دکتر گلس همچنین بر اهمیت گوش دادن فعال و ارتباط همدلانه هنگام برخورد با افراد سمی تاکید می کند.

علاوه بر این، دکتر گلس راهکارهایی را برای اجتناب از تله های سمی در محل کار به خوانندگان ارائه می دهد. او توضیح می دهد که افراد سمی اغلب از دستکاری و فریب برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. دکتر گلس نمونه هایی از تله های سمی مانند «سفر گناه»، «درمان بی صدا» و «مثلث سازی» را در اختیار خوانندگان قرار می دهد. او همچنین راهبردهایی را برای اجتناب از این تله ها به خوانندگان ارائه می دهد، مانند مستقیم و صادق بودن در ارتباط و اجتناب از شایعات و…

dystopian scene with destroyed landscape apocalyptic atmosphere 11zon

بخش سوم: برخورد با افراد سمی در زندگی شخصی ما

در قسمت سوم کتاب، دکتر گلس راهبردهایی را برای برخورد با افراد سمی در زندگی شخصی ما در اختیار خوانندگان قرار می دهد. او بر اهمیت شناخت رفتارهای سمی و تعیین مرزها تاکید می کند. دکتر گلس نمونه هایی از نحوه تعیین حد و مرز با اعضای سمی خانواده را در اختیار خوانندگان قرار می دهد، مانند گفتن «من این رفتار را تحمل نمی کنم» یا «من به فضایی نیاز دارم».

دکتر گلس همچنین اهمیت خودمراقبتی در برخورد با افراد سمی را توضیح می دهد. او برای خوانندگان راهبردهای عملی برای مراقبت از خود، مانند ورزش کردن، مدیتیشن، و جستجوی حمایت از دوستان و خانواده ارائه می دهد. دکتر گلس همچنین بر اهمیت جستجوی کمک حرفه ای در مواقع ضروری، مانند درمانگر یا مشاور، تأکید می کند.

علاوه بر این، دکتر گلس راهبردهایی را برای برخورد با شرکای رمانتیک سمی در اختیار خوانندگان قرار می دهد. او توضیح می دهد که شرکای سمی می توانند کنترل کننده، دستکاری و سوء استفاده کنند. دکتر گلس نمونه هایی از رفتارهای سمی در روابط عاشقانه مانند گاز گرفتن، بمباران عشقی و سنگ اندازی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد. او همچنین استراتژی هایی را برای پایان دادن به روابط سمی و ادامه دادن به خوانندگان ارائه می دهد.

در پایان، کتاب «افراد سمی» دکتر لیلیان گلس، راهکارهای عملی برای برخورد با افراد سمی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد. این کتاب به سه قسمت تقسیم شده است که بخش اول آن خوانندگان را با افراد سمی آشنا می کند، بخش دوم راهبردهایی را برای برخورد با افراد سمی در محیط کار ارائه می دهد و بخش سوم بر روی برخورد با افراد سمی در زندگی شخصی تمرکز دارد. دکتر گلس بر اهمیت شناخت رفتارهای سمی تاکید می کند

نقاط ضعف:

– کتاب ممکن است گاهی تکراری باشد، زیرا نویسنده مفاهیم و مثال های مشابه را در طول فصل ها مرور می کند.
– ممکن است کتاب در مورد موضوعات خاص، مانند دلایل روانشناختی زمینه‌ای برای رفتار سمی، عمق یا تحلیل کافی ارائه نکند.
– برخی از خوانندگان ممکن است سبک نوشتاری را بیش از حد ساده یا فاقد نکات ظریف بدانند.

نکات مثبت:

– این کتاب یک مرور کلی از شخصیت های سمی و نحوه برخورد با آنها ارائه می دهد و آن را به یک منبع مفید برای هر کسی که در زندگی خود با افراد سمی سر و کار دارد تبدیل می کند.
– نویسنده توصیه ها و راهکارهای عملی را برای تعیین مرزها و برقراری ارتباط موثر با افراد سمی ارائه می دهد که می تواند برای خوانندگانی که به دنبال راه حل های عملی هستند مفید باشد.
– این کتاب شامل بسیاری از نمونه های واقعی از رفتار سمی است که آن را برای خوانندگان قابل ارتباط و جذاب می کند.
– نویسنده بر اهمیت خودمراقبتی و شفا از روابط سمی تأکید می کند، که می تواند برای خوانندگانی که ممکن است در موقعیت های خود احساس به دام افتادن یا درماندگی کنند، توانمند باشد.

اگر بدنبال خرید دو کتاب عالی در زمینه توسعه و رشد فردی هستید ما خرید کتاب هنر رندانه به تخم گرفتن و خرید این کتاب را پیشنهاد میکنیم

برای خرید کتاب های روانشناسی و خرید کتاب های توسعه فردی میتوانید روی قسمت دسته بندی کتاب ها کلیک نمایید برای خرید کتاب معرفی شده روی قسمت زیر کلیک کنید اولین خرید شما در هشتگ کتاب همراه با ارسال رایگان میباشد

کتاب آدم های سمی نوشته لیلیان گلاس

.

.

.

.

.

.

نقد و بررسی رمان آنا کارنینا + جملات معروف

نقد و بررسی کتابی که آرزو میکردید والدینتان خوانده بود

نقد و بررسی رمان مردی بنام اوه + جملات معروف

یک نظر در “نقد و بررسی کتاب آدم های سمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *