مجله هشتگ کتاب

کار هایی که بعد از پایان یک رابطه باید انجام دهید

هایی که بعد از پایان یک رابطه باید انجام داد 1

پایان یک رابطه برای هر کسی یک تجربه سخت است. این اتفاق ممکن است به هر دلیلی رخ دهد، مانند دلخوری، نامناسب بودن، کمبود اعتماد و یا هر دلیل دیگری. هرچند که پایان یک رابطه تلخی های خود را دارد، اما این موقعیت همچنین فرصتی است برای رشد شخصی. در این مقاله، به شش موردی که بعد از پایان یک رابطه باید انجام داد، پرداخته می‌شود.

۱. اجازه دهید احساسات خود را تجربه کنید: بعد از پایان یک رابطه، بسیار معمول است که احساساتی از جمله ناراحتی، ناامیدی، خشم و افسردگی شما را فراگیرد. این احساسات طبیعی هستند و باید به خود اجازه داده شود تا آن‌ها را تجربه کنید. به جای سعی در فرار از این احساسات، بهتر است با آن‌ها مواجهه کنید و به خود اجازه دهید برای مدتی در آن‌ها غرق شوید.

 همه این احساسات بخشی طبیعی از سوگواری هستند و اجازه دادن به خود برای تجربه احساسات خود بدون قضاوت می تواند بخش مهمی از روند درمان باشد. در واقع، اجتناب از احساسات شما گاهی اوقات می‌تواند باعث شدیدتر شدن آنها شود یا ممکن است به روش‌های غیرمنتظره‌ای به شما حمله کنند. به خاطر داشته باشید که این احساسات به مرور زمان از بین می روند یا شدت کمتری پیدا می کنند. در حالی که ممکن است اکنون درد داشته باشید، مهم است که به یاد داشته باشید که برای همیشه دوام نخواهد داشت.

۲. مرز تعیین کنید :

جدایی می تواند سخت باشد. تعیین مرزهای سالم با خود و اطرافیانتان می تواند به محافظت از سلامت روانی و عاطفی شما کمک کند. در اینجا چند نمونه از مرزهایی که می توانید برای جدایی تعیین کنید آورده شده است.

  • جزئیات. به یاد داشته باشید که شما موظف نیستید جزئیات رابطه یا جدایی خود را به اشتراک بگذارید. اگر در بحث کردن موضوع با دوستان یا اعضای خانواده راحت نیستید، با گفتن جمله‌ای مانند «من از نگرانی شما قدردانی می‌کنم، اما در حال حاضر راحت‌تر در مورد رابطه‌ام صحبت نکنم، آن‌ها را مطلع کنید.»
  • مخاطب. چه بخواهید با همسر سابق خود دوست بمانید یا نه، معمولاً ایده خوبی است که پس از جدایی، زمانی را جدا از برقراری ارتباط یا معاشرت با یکدیگر اختصاص دهید. سعی کنید با توافق بر یک دوره “بدون تماس” با یکدیگر مرزهایی تعیین کنید. این کار هم زمان و هم فضای مورد نیاز برای درمان را در اختیار شما قرار می دهد. اگر پارتنر سابقتان قبل از اینکه آماده صحبت شوید با شما تماس گرفت، احساس نکنید که مجبور به پاسخگویی هستید. به طور مشابه، سعی کنید قبل از پایان دوره «بدون تماس» به مرزهای سابق خود احترام بگذارید.

۳. تمرین ورزش: ورزش کردن یک راه بسیار خوب برای کاهش تنش و استرس پس از پایان یک رابطه است. تمرین ورزشی می‌تواند به عنوان یک تفریح سالم و شادکامی به شما کمک کند و برای شما فرصتی برای تمرکز بر روی خودتان و بهبود روحیه شما فراهم می‌کند.

۴. مطالعه کتاب‌های موفقیت انگیزشی: خواندن کتاب‌های انگیزشی، به شما کمک می‌کند که بهتر از این که چگونه از این موقعیت بهره‌مند شوید، مطمئن شوید. این کتاب‌ها می‌توانند شما را تشویق کنند تا به خودتان اعتماد کنید و بهترین نسخه‌ی خودتان را بسازید.

۵. تلاش برای بهبود خود: یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به خود بعد از پایان یک رابطه، بهبود خود است. به جای اینکه به دیگران اتکا کنید، تلاش کنید که به خودتان اعتماد کنید و روی بهبود خودتان تمرکز کنید. این می‌تواند شامل بهبود شغلی، تحصیلی و یا فعالیت‌های سازنده دیگری باشد.

۶.با دیگران ارتباط برقرار  کنید : بعد از جدایی، ممکن است احساس کنید که از دنیای اطراف خود دور شده اید و نمی‌توانید با افراد نزدیک به خود ارتباط برقرار کنید. اما در واقعیت، برقراری ارتباط مجدد با اطرافیان و افراد نزدیک به خود می‌تواند به شما کمک کند تا از این حالت خارج شوید و باز هم به دنیای اطراف خود متصل شوید. در اینجا، شما با چند روش برای برقراری ارتباط مجدد با افراد نزدیک به خود آشنا خواهید شد.

  1.  با دوستان و خانواده صحبت کنید: یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط مجدد با افراد نزدیک به خود، صحبت کردن با دوستان و خانواده است. به اشتراک گذاشتن احساسات و تجربیات خود با دیگران، شما را به دیدگاه‌های جدید و سازنده تری در مورد زندگی خود و روابطتان با دیگران متوجه می‌کند.
  2.  دعوت دوستان به یک ملاقات: دعوت دوستان به یک ملاقات یا جایی برای ناهار یا شام، می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباط خود را با آنها به روز کنید. در این ملاقات، می‌توانید در مورد تجربیات خود و احساساتتان پس از جدایی صحبت کنید و در کنار هم بودن، احساس شادی و آرامش را تجربه کنید.
  3. تماس با خانواده و دوستان: تماس با خانواده و دوستان، یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط مجدد با آنها است. بازگشت به خانه و تماس با والدین و خواهر و برادرها، به شما کمک می‌کند تا ارتباط خود را با خانواده به روز کنید و از حمایت و عشق آنها بهره‌مند شوید.
  4. شرکت در فعالیت‌های اجتماعی: شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، می‌تواند به شما کمک کند تا با افراد جدید آشنا شوید و ارتباطات جدیدی را ایجاد کنید. این فعالیت‌ها می‌توانند شامل رفتن به کلاس‌های ورزشی، شرکت در گروه‌های همگانی و یا شرکت در رویدادهای محلی باشد.
  5. تلاش برای بهبود روابط: یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط مجدد با افراد نزدیک به خود، تلاش برای بهبود روابط است. در مورد نیازها و مشکلات خود با افراد مورد نظر صحبت کرده و تلاش کنید تا روابطتان با آنها را بهبود بخشید.

باید به این نکته توجه داشت که برقراری ارتباط مجدد با افراد نزدیک به خود، می‌تواند به شما کمک کند تا از این حالت خارج شوید و به دنیای اطراف خود متصل شوید. به خود و دیگران فرصتی بدهید تا روابط خود را بازسازی کنند و به یکدیگر نزدیکتر شوند.

در نهایت، پایان یک رابطه ممکن است تلخ باشد، اما به شما فرصتی برای رشد شخصی و بهبود وضعیت زندگی شما می‌دهد. با انجام شش کار بالا، می‌توانید بهترین نسخه‌ی خود باشید و برای روابط آینده‌ی خود آماده شوید.

9009793 4063448

چه کار هایی را نباید بعد از تمام شدن یک رابطه انجام دهیم؟

بعد از پایان یک رابطه، برخی از کارها ممکن است باعث بیشتر شدن درد و رنج شما شود. در ادامه به برخی از کارهایی که بهتر است پس از پایان یک رابطه انجام ندهید، اشاره می‌کنم:

1. تماس گرفتن: در ابتدای پایان رابطه، بهتر است تماس گرفتن تا جای ممکن انجام ندهیدیا اگر مسئله ای هست حداقل تماس  را کمتر کنید و به سمت جدایی حرکت کنید. تماس گرفتن ممکن است باعث بیشتر شدن درد و رنج شما شود.

2. پیگیری کردن: بهتر است پس از پایان یک رابطه، پیگیری کردن را متوقف کنید. این شامل پیام دادن، تماس گرفتن، پیگیری در رسانه های اجتماعی و غیره می‌شود.

3. به دنبال شخص دیگری بودن: پس از پایان یک رابطه، بهتر است به دنبال شخص دیگری نباشید و به خودتان فرصت بدهید تا بهتر شناخته شوید و درد و رنج خود را بهبود ببخشید.

4. انتظار داشتن از شخص دیگر: انتظار داشتن از شخص دیگر به شما ضرر می‌زند و ممکن است باعث بیشتر شدن درد و رنج شما شود. بهتر است خودتان را بهبود دهید و به دنبال راه‌هایی برای بهتر شدن حال و روحیه خود باشید.

5. بیش از حد مصرف الکل یا مواد مخدر: مصرف الکل یا مواد مخدر ممکن است باعث بیشتر شدن درد و رنج شما شود و بهتر است این را انجام ندهید.

در کل، پس از پایان یک رابطه، به خودتان فرصت دهید تا بهتر شناخته شوید و برای بهبود حال و روحیه خود تلاش کنید. بهتر است از فعالیت های خودمراقبتی نظیر ورزش، تماشای فیلم، خواندن کتاب و… استفاده کنید.

خواندن این کتاب ها هم میتواند به شما کمک کند …

کتاب زندگی خودرا دوباره بیافرینید-جفری یانگ

کتاب اشکالی ندارد اگر حالت خوش نیست

دیگر مقالات ما در سایت هشتگ کتاب

جملاتی از کتاب های معروف | جملات برگزیده از کتاب

چه کتابی بخونم ؟ برای هر مشکلی کتابی وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *